گواهینامه DevNet Associate سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ تاریخ انتشار

درباره گواهینامه DevNet Associate

گواهینامه  DevNet Associateسیسکو برای افرادی در نظر گرفته شده است که نقش توسعه‌دهنده را ایفا می‌کنند و یک یا چند سال تجربه عملی در توسعه و نگه‌داری برنامه‌هایی دارند که بر روی پلتفرم‌های سیسکو ساخته شده‌اند. در کل برای توسعه‌دهندگان اولیه تا مهندسان شبکه با تجربه که به دنبال گسترش مهارت‌های نرم‌افزاری و اتوماسیون خود هستند، مناسب است.
برای دریافت DevNet Associat، مهارت‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای تبدیل شدن به بخشی از تیم‌های فناوری اطلاعات را توسعه دهید. در دوره آموزشی DevNet Associat بهترین شیوه‌های توسعه نرم‌افزار مدرن، DevOps و نحوه تعامل ایمن با رابط‌های برنامه‌نویسی برنامه (API) را برای خودکارسازی فرآیندهای دستی موجود را یاد خواهید گرفت.
دریافت گواهینامه DevNet Associate مهارت‌های شما در توسعه و نگه‌داری برنامه‌های کاربردی ساخته شده بر روی پلتفرم‌های سیسکو را تایید می‌کند. برای به‌دست آوردن گواهی DevNet Associate، تنها باید در یک آزمون که اصول توسعه و طراحی نرم‌افزار برای پلتفرم‌های سیسکو را پوشش می‌دهد، نمره قبولی کسب کنید.

 آزمون گواهینامه DevNet Associat:

200-901 DEVASC (Developing Applications and Automating Workflows using Cisco Platforms)

دوره آموزشی مربوط به این گواهینامه کمک می‌کند تا برای نقش‌های مهندسی اتوماسیون شبکه در سطح Associate آماده شوید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه برنامه‌های اصلی شبکه را با استفاده از پلتفرم‌های سیسکو پیاده‌سازی کنید. این دوره به شما تجربه عملی لازم برای حل مسائل دنیای واقعی با استفاده از رابط‌های برنامه نویسی کاربردی سیسکو (API) و ابزارهای توسعه را می‌دهد.

مهارت‌هایی که پس از گذراندن  DevNet Associate کسب خواهید کرد:

مهارت‌های توسعه نرم‌افزار، از جمله پایتون، GIT، و فرمت‌های داده رایج (XML، JSON، و YAML)
آشنایی با اتوماسیون زیرساخت با استفاده از کد، متدولوژی DevOps و میکروسرویس‌ها.
راه‌اندازی برنامه‌ها به‌عنوان کانتینر
توسعه مهارت‌ها با استفاده از Cisco Packet Tracer و ماشین‌های مجازی

پیش‌نیازهای (غیررسمی) دریافت گواهینامه DevNet Associate

یک یا چند سال تجربه در توسعه و نگه‌داری برنامه‌های کاربردی ساخته شده بر روی پلتفرم‌های سیسکو
تجربه عملی با یک زبان برنامه‌نویسی (مخصوصا پایتون)

دریافت گواهینامه برای مشاغل زیر سودمند خواهد بود:

توسعه‌دهنده نرم‌افزار
توسعه‌دهنده ارشد نرم‌افزار
مهندس توسعه تست
مهندس ارشد نرم‌افزار
توسعه‌دهنده ارشد برنامه‌های کاربردی
مهندس ارشد اتوماسیون
مهندس اتوماسیون
توسعه‌دهنده ارشد cloud
مهندس SRE
مهندس ارشد DevOps
مهندس DevOps

DevNet Associate برای چه کسانی کاربردی خواهد بود؟

DevNet Associate همان‌طور که از نامش پیداست، یک دوره در سطح Associate است، به این معنی که برای متخصصان DevOps طراحی شده است. این دوره برای متخصصان جدید فناوری اطلاعات با حداقل یک سال تجربه در مسیریابی و سوئیچینگ و متخصصان با تجربه DevOps که به دنبال تایید مهارت‌های سیسکو در خود هستند، ارزشمند است.

متخصصان تازه‌کار یا مشتاق DevOps

علاوه بر تازه‌کاران DevOps با تجربه کم، دوره DevNet Associate برای متخصصان مشتاق DevOps نیز سودمند است، چه آن‌ها ادمین سیستم و چه ادمین شبکه با تجربه مسیریابی و سوئیچینگ سیسکو باشند. همچنین، مدیران آموزش فناوری اطلاعات ممکن است از آموزش DEVASC 200-901 برای متخصصان جدید DevOps یا به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی کلی تیم فناوری اطلاعات استفاده کنند.

متخصصان IT با تجربه

DevOps یا متخصصان شبکه با چند سال تجربه، از آموزش DevNet Associate بهره خواهند برد، زیرا این آموزش تخصص آن‌ها را در زمینه فناوری‌ها، پلتفرم‌ها و روش‌های استقرار نرم‌افزار سیسکو، تایید می‌کند. گواهینامه DevNet Associate می‌تواند باعث پیشرفت شغلی آن‌ها شود و در نقش‌هایی مانند مهندس DevOps یا معمار اتوماسیون قرار دهد.

آیا گواهینامه DevNet Associate ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

 DevNet Associateسیسکو برای متخصصان IT سطح ابتدایی که نیاز به گواهینامه‌ای دارند که نحوه توسعه برنامه‌های کاربردی برای مدیریت و پیکربندی شبکه‌ها را پوشش دهد، ارزشش را دارد، زیرا DevNet Associate اولین گواهینامه‌ای است که برای توسعه و طراحی نرم‌افزار در شبکه‌های سیسکو ارائه می‌شود.

 

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg