گواهینامه CCIE Enterprise Wireless سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ تاریخ انتشار

گواهینامه CCIE Enterprise Wireless چیست؟

گفته می‌شد که دستگاه‌های بی‌سیم تا سال 2022 حدود 43 درصد از کل دستگاه‌های شبکه را به خود اختصاص خواهند داد و گوشی‌های هوشمند 24 درصد (6.5 میلیارد) از کل دستگاه‌های تحت شبکه را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، تعداد دستگاه‌های IoT  در سال 2022 به 14.6 میلیارد، یعنی تقریبا 51 درصد از کل دستگاه‌های تحت شبکه، افزایش می‌یابد که اکثریت قریب به اتفاق به صورت بی‌سیم متصل می‌شوند. سیسکو برنامه صدور گواهینامه پیشرو خود را در سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی کرد تا منعکس کننده تقاضاهای فناوری در حال تغییر و الگوهای پذیرش در صنعت باشد.

گواهینامه CCIE Enterprise Wireless  با هدف آزمایش مجموعه مهارت‌های مربوط به عیب‌یابی، تشخیص و پیکربندی فناوری‌ها با استفاده از دستگاه‌های سیسکو ارائه شد. سیسکو با توجه به فناوری‌های در حال تغییر و تقاضاهای پیچیده صنعت، در تمرکز خود بر سنجش شایستگی و مهارت‌های متقاضیان CCIE برای انعکاس تحولات و نیازهای آینده صنعت، تجدید نظر کرده است.

گفته می‌شود سیسکو برنامه صدور گواهینامه را مجددا طراحی کرده است تا یک دارنده CCIE بتواند از کل چرخه حیات شبکه مراقبت کند. این بدان معناست که یک CCIE باید بتواند طرح را بررسی کند و پس از آن راهکار را اجرا و پیکربندی کرده و سپس مدیریت و بهینه‌سازی کند. این فلسفه پشت اصلاح گواهینامه است. جنبه دیگری که نقش بسیار مهمی ایفا کرده است تمرکز بر اتوماسیون و قابلیت برنامه‌نویسی شبکه است.

متخصصان دارای گواهینامه CCIE دیگر نباید خود را به وظایف عیب‌یابی، تشخیص و پیکربندی در شبکه محدود کنند. صنعت از آن‌ها می‌خواهد که نقشی بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر برای راه‌اندازی و حفظ نیازهای شبکه در حال تغییر ایفا کنند. آزمون جدید CCIE Enterprise Wireless lab  با هدف ارزیابی و اعتبارسنجی مهارت‌های داوطلبان در طول چرخه عمر طراحی، استقرار، عملیات و بهینه‌سازی شبکه پیچیده، طراحی شده است.

دریافت گواهینامه CCIE Enterprise Wireless

برای کسب این گواهینامه، شما باید در دو آزمون نمره قبولی کسب کنید: یک آزمون پیش‌نیاز که فناوری‌های زیرساخت سازمانی اصلی را پوشش می‌دهد و یک آزمون آزمایشگاه عملی که شبکه‌های بی‌سیم سازمانی را در کل چرخه حیات شبکه، از طراحی و استقرار گرفته تا بهره‌برداری و بهینه‌سازی، پوشش می‌دهد. قبل از شرکت در آزمون باید درک کاملی از موضوعات امتحان داشته باشید. همچنین، به داوطلبان دریافت این گوهینامه توصیه می‌شود قبل از شرکت در آزمون، پنج تا هفت سال تجربه کار در زمینه طراحی، استقرار، بهره برداری و بهینه‌سازی فناوری‌ها و راهکارهای بی‌سیم سازمانی داشته باشند.

مرحله 1: قبولی در آزمون کتبی

350-401 ENCOR (Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies)

این آزمون دانش و مهارت‌های شما را در رابطه با پیاده‌سازی فناوری‌های شبکه سازمانی اصلی، از جمله: معماری Dual stack (IPv4 و IPv6)، مجازی‌سازی، زیر ساخت، امنیت و اتوماسیون را می‌سنجد. در دوره آموزشی مربوطه، دانش و مهارت‌های لازم برای پیکربندی، عیب‌یابی و مدیریت شبکه‌های سیمی و بی‌سیم سازمانی، همچنین پیاده‌سازی اصول امنیتی، پیاده‌سازی خودکارسازی و قابلیت برنامه‌ریزی در یک شبکه سازمانی و نحوه طراحی شبکه با استفاده از راهکارهای SD-Access و SD-WAN را خواهید آموخت.

مرحله 2: قبولی در آزمون آزمایشگاهی

CCIE Enterprise Wireless v1.0

CCIE Enterprise Wireless v1.0 یک آزمون عملی ۸ ساعته است که برای قبولی در آن باید بتوانید تا شبکه‌های پیچیده بی‌سیم Enterprise Wireless را برنامه‌ریزی، طراحی، پیاده‌سازی، اجرا و بهینه‌سازی کند. از داوطلبان انتظار می‌رود طبق سرفصل‌های امتحانی تعیین شده، شبکه را خودکار کنند.

مزایای CCIE Enterprise Wireless چیست؟

آزمون آزمایشگاهی CCIE Enterprise Wireless به گونه‌ای طراحی شده است که مجموعه مهارت‌های متقاضی را به بهترین شکل می‌سنجد. این آزمون موضوعاتی را پوشش می‌دهد که به وظایف شغلی و نیازهای سازمانی آن‌ها مرتبط است. مجموعه مهارت‌های فرد در کل چرخه حیات شبکه تایید می‌شود. داوطلبانی موفق می‌شوند که با دانش اتوماسیون و برنامه‌نویسی شبکه کاملا آشنا هستند، زیرا هر دو این ماژول‌های کلیدی در آزمون آزمایشگاهی CCIE Enterprise Wireless پوشش داده شده‌اند.

انجام موفقیت‌آمیز آزمون آزمایشگاهی CCIE Enterprise Wireless شما را از همه کاندیداهایی که برای موقعیت یا شغل مورد نظر با شما رقابت می‌کنند، یک قدم جلوتر قرار می‌دهد. سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند از چرخه حیات کامل شبکه‌های خود مراقبت کنند و در عین حال برای فناوری‌های آینده آماده باشند.

کسب گواهینامه CCIE Enterprise Wireless پس از قبولی در آزمون آزمایشگاهی، به این معنی است که داوطلب با پیشرفته‌ترین دانش در مورد چرخه حیات شبکه آماده است. توانایی او برای درک، کاربرد عملی و مدیریت فناوری‌های شبکه تایید شده است.

تقاضای بازارکار برای CCIE Enterprise Wireles

بازار کار به‌دنبال مهندسان شبکه توانمند، آگاه و دارای گواهینامه‌ای هستند که بتوانند بلافاصله نیازهای شبکه بی‌سیم را برطرف کنند. گواهینامه CCIE توسط سیسکو برای مدت طولانی استاندارد طلایی مهارت در شبکه بوده است. برنامه اصلاح شده CCIE مانند Enterprise Wireless گام بعدی در این مسیر است. بازارها ایده‌‌هایی در مورد مهارت‌ها و دانش دارند که تنها متخصصان دارای گواهینامه CCIE شامل می‌شوند. این به متقاضیان کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی بهتری در سراسر جهان پیدا کنند.

گواهینامه CCIE، بازار کار جهانی را برای حرفه‌ای‌ها باز می‌کند. CCIE یک گواهینامه شغلی شناخته شده و مورد استقبال در سراسر جهان است.

فرصت‌های شغلی برای CCIE Enterprise Wireles

متقاضیان دریافت CCIE می‌توانند نقش‌های معمار شبکه، مهندس ارشد، مهندس شبکه را دریافت کنند. این موقعیت‌ها دارای مسئولیت بالا و عملکردمحور هستند که می‌توانند درآمد بالایی را برای متخصصان مناسب به‌همراه داشته باشند.

CCIEها به دلیل دقت، یکپارچگی و ارزش نام تجاری مرتبط با برنامه صدور گواهینامه و کسی که مراحل آماده‌سازی، تمرین و امتحان را برای اثبات توانایی خود طی کرده است، همیشه مورد تقاضا هستند.

CCIE Enterprise Wireless برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال شغلی طولانی مدت در صنعت شبکه هستند، کاندیداهای مناسبی برای CCIE هستند؛ باید به اندازه کافی متعهد باشید، زیرا CCIE چیزی نیست که بتوان از آن به‌عنوان سرگرمی استفاده کرد. حرفه‌ای‌هایی که 5 تا 7 سال در صنعت شبکه کار کرده‌اند، کاندیدای مناسبی برای دریافت CCIE هستند، همچنین باید انگیزه کافی برای دستیابی به این سطح از گواهینامه شبکه را داشته باشند.

گواهینامه CCIE بهترین گزینه برای داوطلبانی است که انتظار می‌رود مهارت‌های حل مسئله در سطح متخصص را برای پشتیبانی از فناوری‌ها و توپولوژی‌های پیچیده شبکه ارائه دهند.

این بهترین ابزار ارتقاء شغلی برای دانشجویان و متخصصان فناوری اطلاعات است که به دنبال یک گواهینامه معتبر بین‌المللی برای بهبود چشم‌انداز شغلی خود هستند.

پیش نیازهای CCIE Enterprise Wireless

طبق دستورالعمل‌های صدور گواهینامه سیسکو، هیچ پیش‌نیازی برای آزمون آزمایشگاه CCIE وجود ندارد، تنها کافیست داوطلب در آزمون اصلی CCIE Enterprise Wireless، یعنی (ENCOR (300-401 نمره قبولی را کسب کرده باشد. داوطلب برای حضور در آزمون آزمایشگاهی CCIE نیازی به تکمیل هر کدام از گواهینامه‌های CCNP یا CCNA ندارد.

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg