گواهینامه CCIE Service Provider سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ تاریخ انتشار

گواهینامه CCIE Service Provider چیست؟

گواهینامه CCIE Service Provider برای استفاده از مهارت‌های به‌دست آمده در سطح CCNP طراحی شده است. این گواهینامه حوزه‌های فناوری اصلی را پوشش می‌دهد و مهارت‌های چرخه حیات شما را در شبکه‌های پیچیده ارائه‌دهنده خدمات، از برنامه‌ریزی و طراحی گرفته تا عملیات و بهینه‌سازی تأیید می‌کند.

آزمون‌های گواهینامه CCIE Service Provider

کسب گواهینامه CCIE Service Provider مهارت‌های شما را در رابطه با راهکارهای پیچیده ارائه‌دهنده خدمات تایید می‌کند. برای کسب گواهینامه CCIE Service Provider، باید دو آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ یک آزمون واجد شرایط که فناوری‌های اصلی ارائه دهنده خدمات را پوشش می‌دهد و یک آزمون آزمایشگاهی عملی که فناوری‌های ارائه‌دهنده خدمات را در کل چرخه حیات شبکه، از طراحی و استقرار گرفته تا اجرا و بهینه‌سازی، پوشش می‌دهد.
کسب گواهینامه CCIE Service Provider، مستلزم عبور از مراحل زیر است:

مرحله اول: قبولی در آزمون کتبی

(350-501 SPCOR) Implementing and Operating Cisco Service Provider Network Core Technologies
آزمون کتبی، مهارت شما در پیاده‌سازی و اجرای فناوری‌های اصلی شبکه ارائه‌دهنده خدمات سیسکو از جمله معماری اصلی، خدمات، شبکه، خودکارسازی، کیفیت خدمات، امنیت را می‌سنجد و بیشتر بر دانش شما از زیرساخت ارائه‌دهنده خدمات تمرکز دارد. دوره آموزشی مربوطه به شما نحوه پیکربندی، ممیزی، عیب‌یابی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شبکه IP ارائه‌دهنده خدمات نسل بعدی را می‌آموزد.

مرحله دوم: قبولی در آزمون آزمایشگاهی

آزمون آزمایشگاهی (CCIE Service Provider v5.0) 8 ساعته، چرخه حیات شبکه‌های پیچیده ارائه‌دهنده خدمات، از طراحی و استقرار تا اجرا و بهینه‌سازی را پوشش می‌دهد. آزمون آزمایشگاهی CCIE Service Provider به گونه‌ای طراحی شده است که مجموعه مهارت‌های متقاضی را به بهترین شکل می‌سنجد. این آزمون موضوعاتی را پوشش می‌دهد که به وظایف شغلی و نیازهای سازمانی آن‌ها مرتبط است. در واقع مجموعه مهارت‌های فرد در کل چرخه حیات شبکه ارائه‌دهنده خدمات، تایید می‌شود. انجام موفقیت‌آمیز آزمون آزمایشگاهی شما را از همه کاندیداهایی که برای موقعیت یا شغل مورد نظر با شما رقابت می‌کنند، یک قدم جلوتر قرار می‌دهد. سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند از چرخه حیات کامل شبکه‌های خود مراقبت کنند و در عین حال برای فناوری‌های آینده آماده باشند. بنابراین، کسب گواهینامه CCIE Service Provider پس از قبولی در آزمون آزمایشگاهی، به این معنی است که داوطلب با پیشرفته‌ترین دانش در مورد چرخه حیات شبکه آماده است. توانایی او برای درک، کاربرد عملی و مدیریت فناوری‌های شبکه تایید شده است.

برای موفقیت در CCIE Service Provider به چه چیزی نیاز دارید؟

زمان و هزینه

زمان مهم‌ترین چیزی است که باید در مسیر کسب گواهینامه CCIE Security به خوبی مدیریت کنید. برای به‌دست آوردن این گواهینامه، بسیاری توصیه می‌کنند که حداقل هزار ساعت برای مطالعه این آزمون خاص، صرف کنید تا مطمئن باشید که آن را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت. البته، ساعت‌ها مطالعه، موفقیت را تضمین نمی‌کند، اما شانس شما را به‌شدت افزایش می‌دهد. بنابراین، بین یک تا دو هزار ساعت را در نظر بگیرید. باید تمام جنبه‌های ممکن شبکه را به‌دقت بررسی کنید تا در آزمون موفق شوید. برنامه‌ریزی کنید و زمان خود را به این هدف اختصاص دهید و آماده باشید تا فعلاً زندگی اجتماعی خود را فدای این گواهینامه کنید. آسان نخواهد بود و احتمالاً خیلی هیجان‌انگیز هم نخواهد بود، اما در نهایت، قطعاً ارزشش را خواهد داشت.
مانند تمام مدارک معتبری که می‌توان در حوزه فناوری اطلاعات کسب کرد، برای دریافت این گواهینامه نیز باید هزینه کنید. گواهینامه سیسکو به اصلا ارزان نیست. البته این کاملا بستگی به شما دارد که در نهایت چقدر هزینه کنید؛ چراکه هربار مردودی در آزمون‌ها، هزینه دوباره برای شما در پی خواهد داشت. هزینه آزمون اصلی (کتبی) ۴۰۰ دلار  و هزینه آزمون آزمایشگاهی ۱۶۰۰ دلار است. البته برای دریافت این گواهینامه باید به مراکز تستی که در سایر کشورها وجو دارد، مراجعه کنید؛ بنابراین هزینه‌های سفر را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر همه این‌ها، آموزش، تمرین آزمایشگاهی و غیره نیاز به صرف هزینه دارد.

آموزش و مطالعه و تمرین زیاد

شما باید سخت مطالعه کنید و سخت‌تر از آن تمرین کنید. اگرچه به‌تنهایی نیز می‌توانید مطالعه کنید، اما اگر از کسی که این آزمون‌ها را گذرانده است بپرسید، این موضوع را تایید خواهد کرد که دریافت یک آموزش استاندارد می‌تواند بسیار مفید باشد. یک مدرس دارای گواهینامه سیسکو می‌تواند به شما کمک کند و تجربه‌های خود را در اختیار شما قرار دهد. آن‌ها شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کنند، به شما انگیزه می‌دهند و مطمئن می‌شوند که در مسیر درست باقی می‌مانید و هدف نهایی را از دست نمی‌دهید. نکته مهمی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد این است که همیشه در حال تکامل است. تنها یک کتاب درسی برای قبولی در این آزمون کافی نیست و به کتاب‌ها و مقالات تحقیقاتی زیادی در این زمینه نیاز دارید. تا جایی که ممکن است منابع مختلفی پیدا کنید و به یک منبع اطلاعاتی قانع نباشید.
در کنار بحث مطالع و آموزش، کلیدی‌ترین موردی که موفقیت شما را تضیمین می‌کند، تمرین آزمایشگاهی است. اگر قصد ندارید تمرین کنید، وقت خود را هدر ندهید؛ چراکه بدون انجام تمرین در آزمایشگاه می‌توانید مطمئن باشید که در آزمون آزمایشگاهی موفق نخواهید شد. این‌که تصمیم دارید در یک دوره آموزشی آزمایشگاهی ثبت‌نام کنید یا آزمایشگاه خود را بسازید، کاملا به شما بستگی دارد. توسط دوره‌ها، امکان تعامل با دیگران و ساعت‌های ثابت و پایدار برای تمرین خواهید داشت. از سوی دیگر، با آزمایشگاه خانگی، هیچ‌کس جز خود را ندارید که به آن تکیه کنید، اما می‌توانید هر زمان و تا زمانی که بخواهید تمرین کنید. علاوه بر همه این‌ها، می‌توانید از تست‌های تمرینی بهره‌مند شوید. با این تست‌ها می‌دانید چه چیزی در انتظار شما است، بنابراین غافل‌گیر نخواهید شد. مدرسان می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند، زیرا قبلا این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند.

 


همان‌طور که تا اینجا متوجه شدید دریافت گواهینامه CCIE آسان نیست. موفقیت در آزمون‌ها به کار سخت و فداکاری زیادی نیاز دارند. امیدواریم توانسته باشیم دید واقعی‌تری از نیازمندی‌های آزمون‌های CCIE به شما نشان دهیم و برای رسیدن به هدف نهایی به شما کمک کنیم.

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg