گواهینامه CyberOps Associate سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ تاریخ انتشار

درباره گواهینامه CyberOps Associate

کسب گواهینامه CyberOps Associate  سیسکو شروع خوبی برای حوزه امنیت سایبری است. برای به دست آوردن گواهینامه CyberOps Associate، قبولی در یک آزمون که اصول، مهارت‌ها و تکنیک‌های امنیت سایبری را پوشش می‌دهد، کافی خواهد بود. به گفته سیسکو، این گواهینامه اولین قدم برای آماده شدن برای حرفه‌ای در امنیت سایبری و عملیات امنیت سایبری است. برای دریافت این گواهینامه، باید در آزمون زیر نمره قبولی را کسب کنید:

200-201 CBROPS (Understanding Cisco Cybersecurity Operations Fundamentals)

دوره آموزشی مربوط به 200-201 CBROPS، به شما مفاهیم امنیتی، عملیات و حملات مشترک شبکه و اپلیکیشن و انواع داده‌های مورد نیاز برای بررسی رویدادهای امنیتی را آموزش می‌دهد. این دوره به شما نحوه نظارت بر هشدارها و نقض‌ها و نحوه درک و پیروی از روش‌های تعیین‌شده برای پاسخ به هشدارهای تبدیل شده به اتفاقات را می‌آموزد. از طریق آموزش‌ها و آزمایشگاه‌های عملی و مطالعه شخصی، مهارت‌ها، مفاهیم و فناوری‌های ضروری برای فعالیت در مرکز عملیات امنیت سایبری (SOC) از جمله درک زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، عملیات و آسیب‌پذیری‌ها را یاد خواهید گرفت. بنابراین، این گواهینامه به شما کمک می کند تا برای موقعیت یک تحلیل‌گر ارشد امنیت سایبری آماده شوید. هیچ پیش نیاز رسمی برای صدور گواهینامه CyberOps Associate وجود ندارد، اما قبل از شرکت در آزمون باید درک درستی از موضوعات تحت پوشش آن داشته باشید.

مزایای دریافت گواهینامه CyberOps Associate چیست؟

کسب این گواهینامه تایید می‌کند که دانش و مهارت‌های یک تحلیل‌گر امنیت سایبری که در یک SOC کار می‌کند را دارید. همچنین، شما قادر خواهید بود تهدیدات سایبری را شناسایی و تحلیل کرده و پاسخ مناسب دهید. این گواهینامه به‌طور بالقوه توسط سازمان‌هایی که برای موقعیت‌های شغلی مرتبط با امنیت سایبری، نیروی کار استخدام می کنند، درخواست می‌شود.

آن‌چه که باید قبل از اقدام برای دریافت گواهینامه CyberOps Associate ( یا قبولی در آزمون 200-201 CBROPS) بدانید:

آزمون جدید 200-201 CBROPS دارای محدودیت زمانی 120 دقیقه‌ای است و شامل 95 تا 105 سوال میباشد. این آزمون هیچ پیش‌نیازی ندارد، با این حال، ما حداقل 12 ماه تجربه عملی امنیت سایبری را برای موفقیت در آزمون توصیه می‌کنیم. هزینه آزمون CBROPS نیز 300 دلار می‌باشد.
ممکن است بخواهید قبل از شرکت در آزمون CBROPS 200-201، گواهینامه‌های سطح پایه  (Cisco Certified Technicians (CCT و (Certified Entry Networking Technicians (CCENT را نیز دریافت کنید.

آیا گواهینامه CyberOps Associate ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

تهدیدهات امنیتی هر روز پیچیده‌تر شده و شکل جدیدی به خود می‌گیرند و همزمان، امنیت سایبری یکی از زمینه‌های در حال رشد در جهان است.  بردارهای حمله جدید زمانی به وجود می‌آیند که سازمان‌ها سطح شبکه خود را با فناوری‌هایی مانند ابر عمومی و اینترنت اشیا گسترش می‌دهند. در این‌صورت آن‌ها علاوه بر تلاش برای سرپا نگه‌داشتن شبکه، باید در برابر تهدیدات مقاومت کنند. به همین دلیل است که تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات با مهارت‌های امنیت سایبری همچنان در حال افزایش است. بنابراین، متخصصان فناوری اطلاعات باید دانش خود را با جدید‌ترین گواهینامه‌ها به‌روز نگه‌دارند. سیسکو گواهینامه CyberOps Associate را به‌عنوان بخشی از تحول در صدور گواهینامه خود ارائه می‌دهد، زیرا آن‌ها نیاز وجود چنین گواهینامه‌ای را تشخیص داده‌اند.
طبق گفته سیسکو، از هر 10 شغل امنیتی، 6 مورد نیاز به گواهینامه دارند. دریافت گواهینامه نشان می‌دهد که شما به عنوان بخشی از تیم مرکز عملیات امنیت، اقدامات لازم برای پیشگیری، شناسایی و دفاع را دارید. این یک راه مطمئن برای تقویت شغل خود، ارتقا رتبه‌ها و تبدیل شدن به یک متخصص امنیتی ارزشمندتر است.
از طرفی، دریافت گواهینامه می‌تواند اعتماد به نفس شما را با اثبات توانایی‌های شما به خود و به کارفرمایان بالقوه افزایش دهد که برای پیشرفت در زمینه چالش برانگیز امنیت سایبری، بسیار ضرورری است.
این آزمون همچنین قدمی به سمت دریافت سایر گواهینامه‌ها و در نتیجه موقعیت‌های پیشرفته‌تر است. CyberOps Associate بالاتر از سطح ابتدایی، اما پایین‌تر از گواهینامه‌های سطح حرفه‌ای است. دارندگان گواهی CyberOps Associate پس از دریافت آن می‌توانند درهای جدیدی را از طریق گواهینامه‌های پیشرفته مانند CCNP Enterprise، DevNet Professional،CCNP Collaboration، CCNP Data Center و CCNP Security باز کنند.
از طرفی، از آنجایی که سیسکو یکی از برترین تولیدکنندگان جهانی تجهیزات شبکه است، داشتن درک عمیق از نحوه پیکربندی، ایمن‌سازی و نگه‌داری سخت‌افزار‌های سیسکو، مفید خواهد بود.

 

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg