گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ تاریخ انتشار

درباره گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure

به دنبال تغییراتی که سیسکو در فوریه 2020 در مسیر صدور گواهینامه‌های خود انجام داد، گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure، جایگزین CCIE Routing and Switching سابق شد. گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure یک گواهینامه معتبر در زمینه شبکه‌های کامپیوتری است که دوره‌های آموزشی مربوطه، دانش فنی عمیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید چالش برانگیزترین وظایف شبکه را انجام دهید. CCIE Enterprise Infrastructure مهارت‌های مرتبط با راهکارهای پیچیده زیرساخت سازمانی متخصصان حرفه‌ای سطح Expert را تأیید میکند. شبکه سازمانی شامل طراحی، استقرار،اجرا و بهینه‌سازی است. CCIE Enterprise Infrastructure همچنین شامل قابلیت برنامه‌نویسی و اتوماسیون برای رشد زیرساخت سازمانی شما می‌شود. این گواهینامه شما را به عنوان یک رهبر فنی از دیگران متمایز خواهد کرد.
گواهینامه CCIE نیز مانند تمام گواهینامه‌های سیسکو اعتبار بالایی در سرار جهان دارد. برنامه صدور گواهینامه، طبق توصیه سیسکو همچنان ارتقا می‌یابد؛ به همین دلیل است که در میان گواهینامه‌های مورد تقاضا و پذیرفته شده در صنعت IT محسوب می‌شود.

مهارت‌هایی که پس از دوره‌های آموزشی CCIE Enterprise Infrastructure کسب خواهید کرد:

  • ایجاد، تحلیل، تست و بهینه‌سازی طرح‌های شبکه که پایه‌ای برای تمام فعالیت‌های بعدی است.
  • درک فناوری‌ها، راهکارها و خدمات مختلف
  • تبدیل نیازهای مشتری به راهکار و اجرای آن‌ها
  • استقرار، اجرا و بهینه‌سازی فناوری‌ها و راهکارهای شبکه
  • می‌توانید تخصص فنی را با مهارت‌های طراحی ترکیب کنید که ارزش فوق‌العاده‌ای به مجموعه مهارت‌های شما اضافه کند.
  • نیازهای فناوری عصر جدید اتوماسیون شبکه و قابلیت برنامه‌نویسی شبکه بخشی از گواهینامه CCIE است. CCIE این مجموعه مهارت‌های ضروری را در قالب یک گواهینامه ارائه می‌دهد.

قبل از اقدام برای شرکت در دوره‌های CCIE Enterprise Infrastructure، بهتر است دانش و مهارت‌های زیر را در خود تقویت کنید:

  • درک کلی از اصول شبکه
  • دانش اولیه در مورد نحوه پیاده‌سازی شبکه‌های LAN
  • درک کلی از نحوه مدیریت دستگاه‌های شبکه
  • درک کلی از نحوه ایمن‌سازی دستگاه‌های شبکه
  • دانش اولیه اتوماسیون شبکه
  • درک اولیه از مسیریابی سازمانی و اتصال بی‌سیم
  • آشنایی با مفاهیم شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار (SDN) که برای استقرار شبکه‌ها در مقیاس بزرگ اعمال می‌شود.
  • درک قوی از طراحی شبکه WAN سازمانی
  • درک قوی از عملکرد پروتکل مسیریابی
  • آشنایی با Transport Layer Security (TLS)  و  IP Security (IPSec)
  • درک اولیه اسکریپت‌نویسی پایتون
  • درک اولیه از مجازی‌سازی
  • امکان استفاده از ابزارهای لینوکس و CLI مانند Secure Shell (SSH)  و  bash

چگونه گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure را دریافت کنیم؟

کسب گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure مهارت‌های شما را در رابطه با راهکارهای پیچیده زیرساخت سازمانی تایید می‌کند. برای کسب این گواهینامه، شما باید دو آزمون را بگذرانید: یک آزمون پیش‌نیاز که فناوری‌های زیرساخت سازمانی اصلی را پوشش می‌دهد و یک آزمون آزمایشگاه عملی که شبکه‌های سازمانی را در کل چرخه حیات شبکه، از طراحی و استقرار گرفته تا عملیات و بهینه‌سازی، پوشش می‌دهد. به داوطلبان دریافت این گوهینامه توصیه می‌شود قبل از شرکت در آزمون، پنج تا هفت سال تجربه کار در زمینه طراحی، استقرار، بهینه‌سازی فناوری‌ها و راهکارهای زیرساخت شبکه داشته باشند.

 برای دریافت گواهینامه باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1: قبولی در آزمون کتبی

350-401 ENCOR (Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies)

این آزمون دانش و مهارت‌های شما را در رابطه با پیاده‌سازی فناوری‌های شبکه سازمانی اصلی، از جمله: معماری Dual stack (IPv4 و IPv6)، مجازی‌سازی، زیر ساخت، امنیت و اتوماسیون را می‌سنجد. در دوره آموزشی مربوطه، دانش و مهارت‌های لازم برای پیکربندی، عیب‌یابی و مدیریت شبکه‌های سیمی و بی‌سیم سازمانی، همچنین پیاده‌سازی اصول امنیتی، پیاده‌سازی خودکارسازی و قابلیت برنامه‌ریزی در یک شبکه سازمانی و نحوه طراحی شبکه با استفاده از راهکارهای SD-Access و SD-WAN را خواهید آموخت.

مرحله 2: قبولی در آزمون آزمایشگاهی

CCIE Enterprise Infrastructure v1.0

آزمون آموزشگاهی، یک آزمون عملی ۸ ساعته است که برای قبولی در آن باید بتوانید راهکارهای IPv4 و IPv6 را برای شبکه‌های سازمانی پیچیده برنامه‌ریزی، طراحی، استقرار، اجرا و بهینه‌سازی کنید. در آزمون از داوطلبان انتظار می‌رود طبق سرفصل‌های امتحانی تعیین شده، شبکه را خودکار کنند.

گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure برای چه کسانی مناسب است؟

  • مهندسان شبکه که آزمون 350-401 ENCOR (Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies) را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و به‌دنبال پیشرفت در حرفه خود هستند. ENCOR آزمون کتبی CCIE Enterprise Infrastructure v1.0 است که به عنوان یک پیش‌نیاز برای این گواهینامه و CCIE Enterprise Wireless محسوب می‌شود.
  • مهندس شبکه با حداقل پنج تا هفت سال تجربه حرفه‌ای در زمینه طراحی، استقرار، اجرا و بهینه‌سازی فناوری‌های شبکه سازمانی
  • مهندسان شبکه که نیاز دارند از یک فرآیند حل مسئله در سطح Expert استفاده کنند که شامل تجزیه و تحلیل گزینه‌ها برای پشتیبانی از فناوری‌ها و توپولوژی‌های پیچیده شبکه است.
  • طراحان شبکه که فناوری‌ها و توپولوژی‌های پیچیده شبکه را طراحی و پشتیبانی می‌کنند.
  • متخصصان صنعت فناوری اطلاعات که مایلند دانش خود را افزایش دهند و گواهینامه حرفه‌ای معتبر بین‌المللی را کسب کنند که می‌تواند آینده شغلی آن‌ها را بهبود بخشد.

چرا CCIE Enterprise Infrastructure گواهینامه ارزشمندی است؟

سیسکو گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure را برای کمک به پیشرفت بیشتر در حرفه موردعلاقه شما طراحی کرده است که یکی از معتبرترین گواهینامه‌های موجود در صنعت است. دنیای نرم‌افزار، شبکه و زیرساخت هر روز بیشتر و بیشتر به هم مرتبط می‌شوند. سازمان‌ها می‌توانند از اتوماسیون برای افزایش مقیاس و ایمن‌سازی زیرساخت شبکه خود استفاده کنند. با دریافت گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure، فرصت‌های زیادی برای کمک به رسیدن به این هدف برای شما مهیا می‌شود. اگر از مسئولان استخدام شرکت‌ها و سازمان‌ها بپرسید، بیشتر آن‌ها می‌گویند که گواهینامه‌ها اعتماد آن‌ها به توانایی‌ها و دانش متقاضی را افزایش می‌دهد. بنابراین، افزودن گواهینامه CCIE در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا در رزومه، به شما امکان فعالیت در موقعیت‌های بهتر شغلی را فراهم می‌کند.

پس از دریافت گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure، مرحله بعدی چیست؟

همان‌طور که می دانید در دنیای فناوری اطلاعات هرگز نقطه پایانی وجود ندارد و یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود. هرچند که مسیر شغلی شما با توجه به علاقه و نیازهای شما می‌تواند متفاوت باشد، اما ما پس از دریافت CCIE Enterprise Infrastructure آموزش برای گواهینامه CCIE Security را توصیه می‌کنیم. تقاضای زیادی برای مهندسین دارای گواهینامه CCIE Enterprise Infrastructure در بازار وجود دارد. این آموزش‌ها و گواهینامه‌ها فرصت‌های شغلی بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg