گواهینامه‌های سطح ورودی CCT سیسکو
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ تاریخ انتشار

CCT چیست؟

CCT یا Cisco Certified Technician گواهینامه‌ سطح Entry سیسکو است که در سه زمینه مختلف برای علاقه‌مندان ورود به دنیای شبکه، ارائه می‌شود. CCT توانایی شما برای تشخیص، تعمیر و جایگزینی شبکه‌های حیاتی و دستگاه‌های Cisco در سایت‌های مشتریان را تایید می‌کند. تکنسین‌های دارای این گواهینامه از نزدیک با مرکز کمک فنی سیسکو (TAC) برای حل سریع و کارآمد حوادث پشتیبانی همکاری می‌کنند.

معرفی گواهینامه‌های CCT

همان‌طور که گفتیم، گواهینامه CCT سیسکو در چندین زمینه ارائه می‌شود و فرصتی را برای تکنسین‌های پشتیبانی سیسکو فراهم می‌کند تا در حوزه تخصصی خود پیشرفت کنند. هیچ پیش نیاز رسمی برای کسب این گواهینامه‌ها وجود ندارد، اما قبل از شرکت در هر یک از امتحانات باید درک درستی از موضوعات امتحان داشته باشید. در ادامه به معرفی کامل این گواهینامه‌ها خواهیم پرداخت.

گواهینامه CCT Collaboration

CCT Collaboration بر مهارت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی در محل و نگه‌داری از نقاط پایانی Collaboration سیسکو و محیط‌هیا عملیاتی تمرکز دارد. تکنسین‌های این حوزه میتوانند مدل‌های نقطه پایانی Collaboration سیسکو، لوازم جانبی، کابل کشی و رابطها را شناسایی کنند. نرم‌افزار Collaboration سیسکو و نرم‌افزارهای رایج  را بشناسند و از رابط خط فرمان سیسکو (CLI) برای اتصال و سرویس محصولات استفاده کنند. برای دریافت گواهینامه CCT Collaboration باید آزمون 100-890 CLTECH (Supporting Cisco Collaboration Devices) را پشت سر بگذارید.

گواهینامه CCT Data Center

گواهینامه CCT Data Center بر مهارت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی در محل و نگه‌داری از سیستم‌ها و سرورهای یکپارچه محاسباتی سیسکو تمرکز دارد. تکنسین‌ها در این زمینه باید بتوانند اجزای سیستم محاسباتی یکپارچه سیسکو و سرورها، لوازم جانبی، کابل کشی و رابط‌ها را شناسایی کنند. همچنین، حالت‌های عملیاتی Cisco UCS و NX-OS و نرم‌افزارهای رایج را بشناسند و قادر به استفاده از رابط کاربری گرافیکی سیسکو برای اتصال و سرویس اجزای محصول باشند. تکنسین سیسکو باید بتواند خدمات اصلاحی (HW break fix) را بر روی محصولات  مرکزداده سیسکو، از جمله پشتیبان‌گیری و بازیابی نرم‌افزار و پیکربندی، بررسی الزامات ایمنی و محیطی، تشخیص نوع اتصال و عیب‌یابی اولیه لایه فیزیکی انجام دهد. برای دریافت این گواهینامه باید آزمون 010-151 DCTECH (Supporting Cisco Data Center System Devices) را با موفقیت پشت سر بگذارید.

گواهینامه CCT Routing and Switching

گواهینامه CCT Routing and Switching بر مهارت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی و نگه‌داری از روترها، سوئیچ‌ها و محیط‌های عملیاتی سیسکو تمرکز دارد. تکنسین‌های این حوزه باید بتوانند مدل‌های روتر و سوئیچ سیسکو، لوازم جانبی، کابل‌کشی و رابط‌ها را درک کنند. همچنین، حالت‌های عملیاتی نرم افزار Cisco IOS و نرم افزارهای رایج را بشناسند و قادر به استفاده از رابط خط فرمان سیسکو (CLI) برای اتصال و سرویس محصولات باشد. دریافت گواهینامه CCT Routing and Switching بهترین پایه برای پشتیبانی از سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های سیسکو است. برای دریافت این گواهینامه باید در آزمون 100-490 RSTECH (Supporting Cisco Routing & Switching Network Devices)، نمره قبولی کسب کنید.

 

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg