گواهینامه CCDE سیسکو چیست؟
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ تاریخ انتشار

درباره گواهینامه CCDE

گواهینامه CCDE شما را برای موقعیت‌های شغلی در سطح معمار و طراح شبکه آماده می‌کند. این موقیعیت‌ها اغلب شامل ادغام بسیاری از عناصر مختلف شبکه در یک معماری پایدار، قابل مدیریت و مقیاس‌پذیر است که از نیازهای روزافزون شرکت‌ها و مشتریان پشتیبانی می‌کند. گواهینامه CCDE، به‌عنوان یکی از معتبرترین گواهینامه‌های صنعت، شما را به‌عنوان پیشرو در طراحی راه‌حل‌های پیچیده شبکه متمایز می‌کند. گواهینامه‌های سطح Expert سیسکو یکی از سخت‌ترین و چالش‌برانگیز‌ترین گواهینامه‌های دنیای فناوری اطلاعات است و کسب مدرک CCDE شما را از تمام کسانی که برای موقعیت خاصی با شما رقابت می‌کنند، یک قدم جلوتر قرار می‌دهد. سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به‌دنبال متخصصانی هستند که بتوانند با طراحی‌های هوشمند خود نیازهای سازمان را برطرف کنند.
برای کسب این گواهینامه باید دو آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. آزمون اول، فناوری‌های اصلی و توانایی‌های مورد نیاز هر طراح شبکه را پوشش می‌دهد. آزمون بعدی، یک ازمون عملی 8 ساعته است که طراحی و معماری راه‌حل‌های شبکه سازمانی را با تجزیه‌و‌تحلیل الزامات تجاری و الزامات فنی پوشش می‌دهد. در ادامه شرح کامل‌تری از این دو آزمون خواهیم داد.
همان‌گونه که احتمالا می‌دانید، شرکت در آزمون‌های سیسکو بی‌هزینه نیست. با این حال نمی‌توان مبلغ مشخصی تعیین کرد. این‌که در نهایت چقدر برای این آزمون هزینه خواهید کرد، بستگی به تلاش شما نیز دارد، زیرا در صورت مردودی در آزمون هزینه‌های شما بیشتر می‌شود. جدا از هزینه خود آزمون باید هزینه‌های سفر را نیز در نظر بگیرید و همچنین هزینه دوره‌ها و کتاب‌ها و ... را نیز حساب کنید.
به‌دست آوردن گواهینامه CCDE، مهارت‌های شما را در زمینه طراحی و معماری راه‌حل‌های پیچیده شبکه تایید می‌کند. برای کسب گواهینامه CCDE، باید از دو مرحله عبور کنید:

مرحله اول: قبولی در آزمون کتبی

در مرحله اول، باید در آزمون کتبی CCDE (400-007) شرکت کنید که بر درک و مهارت‌های شما در حوزه طراحی شبکه، فناوری‌ها، ترجمه الزامات تجاری و فنی به ویژگی‌های عملکردی و استراتژی‌های تجاری تمرکز دارد، و از آن با موفقیت عبور کنید. چرا که این آزمون، پیش‌نیاز آزمون بعدی، یعنی آزمون آزمایشگاهی برای احراز گواهینامه CCDE است.

مرحله دوم: قبولی در آزمون ازمایشگاهی

در مرحله بعد، در یک آزمون آزمایشگاهی ۸ ساعته (CCDE v3.0) شرکت خواهید کرد. این آزمون سناریوهای مختلفی را پوشش می‌دهد و داوطلب می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند، که علاوه بر اعتبارسنجی فناوری‌های معماری سازمانی، انعطاف‌پذیری را برای گنجاندن موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی شما فراهم می‌کند. این آزمون بر موضوعاتی مانند تجزیه‌و‌تحلیل طراحی و ویژگی‌های کلیدی آن مانند الزامات و پیاده‌سازی تمرکز می‌کند. داوطلبان آزمون باید توانایی توسعه طرح‌های شبکه، توجیه تصمیمات طراحی و بهینه‌سازی طراحی شبکه را داشته باشند. علاوه بر این، آن‌‌ها باید قادر به حل مشکلات تجاری و توسعه طراحی شبکه باشند. آزمون آزمایشگاهی CCDE v3.0 نیز مانند تمام آزمون‌های سیسکو، در مراکز صدور گواهینامه سیسکو انجام می‌شود.

پیش‌نیازهای شرکت در آزمون‌های گواهینامه CCDE

برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن آزمون‌ها، متقاضیان باید دانش فنی عمیقی در زمینه ارزیابی و پیشبرد طراحی زیرساخت شبکه‌های بزرگ داشته باشند. خوشبختانه، هیچ پیش‌نیازی برای شرکت در آزمون‌ها و کسب گواهینامه CCDE وجود ندارد. با این حال، داوطلبانی که در حال حاضر تجربه عملی ۳ تا ۴ سال از رشته‌های مربوط به آزمون خود را داشته باشند، برای شرکت در آزمون احساس آمادگی بیشتری می‌کنند.

دستمزد متخصصان دارای گواهینامه CCDE

تقاضا برای کارشناس دارای گواهینامه CCDE بیشتر از حد انتظار است. سیسکو به‌عنوان قابل اعتمادترین ارائه‌دهنده گواهینامه در صنعت فناوری اطلاعات اعتبار بالایی دارد. بنابراین در صورتی که موفق به کسب CCDE شده‌اید، یعنی از طرف  یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد اعتمادترین کمپانی‌ها در سراسر جهان تایید شده‌اید. با وجود چنین گواهینامه ارزشمندی از حقوق و مزایای بیشتری نیز برخوردار خواهید شد. CCDE بهترین پشتیبانی را برای کسانی که در تلاش برای ایجاد یک حرفه موردتقاضا در زمینه شبکه هستند، ارائه می‌دهد. در حال حاضر، دستمزد متخصصان دارای گواهینامه سیسکو که به‌تازگی حرفه خود را آغاز کرده‌اند، از ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار در سال متغیر است. اگر تجربه کاری ۳ تا ۴ سال دارید، حقوق شما می‌تواند بین ۷۰ تا ۱۱۰ هزار دلار در سال باشد.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg