افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ تاریخ انتشار

بروزرسانی در 20 شهریور 1401

آغاز  پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان از 20 شهریور براساس حروف الفبا

  • واریز ششمین حقوق 1401 بازنشستگان کارگری که براساس وعده‌ها عددی متفاوت خواهد بود، از 20 شهریور آغاز خواهد شد.
  • آن‌گونه که مدیران سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرده‌اند، حقوق شهریورماه بازنشستگان از امروز، بیستم شهریور براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی :

  • احکام اصلاح شده جدید ‌حقوق بازنشستگان سایر سطوح اکنون در سایت سازمان تامین‌اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از 20 شهریورماه با حکم اصلاحی پرداخت می‌شود.
  • بر اساس اظهارات میرهاشم موسوی، این اصلاح در سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار انجام گرفته که شامل افزایش 38 درصدی به علاوه 515  هزار تومان شده است.
  • طبق احکام صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از 20 تا 31 شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال 38 درصد افزایش به علاوه 550 هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

​زمان پرداخت معوقات بازنشستگان

  • در این میان، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره پرداخت معوقات بازنشستگان گفته، برای معوقات فروردین تا اول شهریور، یعنی پنج ماه، برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام می‌شود.
  • البته گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای آینده زمان‌بندی پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح تعیین تکلیف می‌شود؛ این معوقات قرار است در ماه‌های آینده و پس از پرداخت بدهی دولت به سازمان به حساب بازنشستگان واریز شود.

بروزرسانی در 16 شهریور 1401

افزایش حقوق بازنشستگان از مهر ماه 1401 آینده برقرار می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد:

  • این افزایش حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اعمال می‌شود و معوقات آن نیز به حساب آنها واریز خواهد شد اما این‌که معوقات یک‌باره و یا تا پایان سال واریز شود بستگی به تصمیم مسئولان امر دارد.
  •  پیش از این ولی اسماعیلی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اعمال حق مسکن 650 هزارتومانی کارگران و پرداخت معوقات از اول مهر ماه خبر داده بود.

واریز افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان از مهر

 نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

  •  احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر و از اول مهر ماه حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.
  •  معوقات افزایش حقوق نیز به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد اما اینکه معوقات یک باره و یا تا پایان سال واریز شود بستگی به تصمیم مسئولان امر دارد.

ولی اسماعیلی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد:

  • تصمیمات لازم در این زمینه در هیئت مربوطه اتخاذ شده است و احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است و از اول مهر ماه حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت و این گروه از بازنشستگان حقوقشان را برمبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.

وی درباره میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان از اول مهر ماه، بیان کرد: 

در واقع حقوق بازنشستگان سایر سطوح (غیر حداقل‌بگیران) در ماه آینده مطابق احکام صادره، با افزایش 38 درصدی به‌علاوه 515 هزار تومان مطابق قانون شورای‌عالی کار پرداخت خواهد شد.


بروزرسانی در 3 شهریور 1401

افزایش 57 درصدی، به دریافتی کدام بازنشستگان تعلق گرفت؟

  • برای امسال همه بازنشستگان حداقل‌بگیر و کسانی که دریافتی آنها 5 میلیون و 580 هزار تومان است، مشمول افزایش 57 درصدی حقوق قرار می‌گیرند‌.
  • کسانی که بالاتر از مبلغ 5 میلیون و 580 هزار تومان می‌گیرند، مشمول افزایش 38 درصدی سایر سطوح به علاوه 515 هزار تومان و اعمال ماده 96 قانون تامین اجتماعی شده‌اند.

بروزرسانی در 2 شهریور 1401

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

  • رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی گفت:  عقب‌افتادگی 5 ماه گذشته قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

بروزرسانی در 1 شهریور 1401

افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان به شهریورماه نمی‌رسد

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه: 

  • مسئله افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری هنوز قطعی نشده است و به شهریورماه نمی‌رسد.
  • در 40 سال گذشته سیکل معیوبی در افزایش حقوق و دستمزد وجود داشت که باعث افزایش پایه پولی و تورم و ایجاد کسری در بودجه می‌شد. این سیکل معیوب را باید در جایی متوقف می‌کردیم. حالا نیز باید تحمل کنیم تا اصلاح شود.

بروزرسانی در 25 مرداد 1401

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا یک ماه آینده

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

  •  بسته پیشنهادی افزایش حقوق کارمندان دولت و لشگری خصوصا کسانی که مبلغ کمی دریافت می‌کنند آماده شده است و طی ماه‌ آتی(شهریور 1401) نهایی می‌شود.

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان تا یک ماه آینده

علی بهادری جهرمی در نشست خبری اظهار داشت:

  • افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد:

  • سازمان اداری و استخدامی کشور، پیشنهادی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری داده است که باید مراحل خود را بگذراند؛ پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده، شاهد نهایی شدن این طرح باشیم.

بروزرسانی در 9 مرداد 1401

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأیید شد- 9 مرداد 1401

 

علی اکبر عیوضی عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنجشنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد:

  • در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401 چند درصد افزایش یافت؟

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟»

  • جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تأیید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تأیید کرده است، مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش 38 درصدی به علاوه 515 هزار تومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود:

  • ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند.

احکام جدید از چه تاریخی صادر می‌شود

  • عیوضی بیان کرد که در جلسه به ما قول داده شده در همین مردادماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.

بروزرسانی در 25 تیر 1401

افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان تا سقف 10میلیون تومان

 میرهاشم موسوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی: 

  •  خدمات رایگان برای بازنشستگان 65 سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.
  • در بیمه تکمیلی حدود 30 درصد از 65 هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال رشد 70 درصدی را لحاظ خواهیم کرد.
  •  به دلیل بیماری کرونا حدود 2 سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای 100 هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.
  • بر اساس ماده 96 و 111 قانون تا سقف 10 میلیون تومان تا 10 درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

بروزرسانی در 2 تیر 1401

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401 تصویب شد

روز گذشته، 15 خرداد 1401، دولت افزایش مستمری‌ سال 1401 سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد. براساس این مصوبه حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به سه صورت افزایش پیدا می‌کند.

  • دسته نخست، بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند. دریافتی این گروه که بیش از نیمی از مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند، به میزان 57.4 درصد زیاد شد.
  • مبنای این افزایش، ماده 111 قانون تامین اجتماعی بود که در آن حداقل مزد ماهانه یک کارگر شاغل مبنای افزایش حداقل مستمری سازمان تامین اجتماعی است.

 

حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال 1401 به مبلغ 5.580.000 تومان در ماه رسید.

حقوق بازنشستگان در سه دسته جداگانه افزایش می‌یابد 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.

  1. در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش 57.4 درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و 580 هزار تومان ترمیم خواهد شد. 
  2. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت 650 هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری 10 میلیون تومان) افزوده می‌شود. 
  3. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

 

براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر گردید:

  • در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد 96 و 111 قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش 57 ممیز 4 درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از 5 میلیون و 580 هزار تومان کمتر نباشد. در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

افزایش 10 درصدی برای مشمولای که از حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر دریافت میکنند

  • با توجه به حکم قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش 10 درصدی اعمال می‌شود.
  • نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ 650 هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

 

افزایش 57درصدی حداقل حقوق بازنشستگان و پرداخت معوقه ها با حقوق خرداد و تیر 

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : 

  • حداقل حقوق بازنشستگان، مجموع بازماندگان و از کارافتادگان کلی 57 درصد افزایش یافت.
  • هیچ کدام از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق کم‌تر از 5  میلیون و 580 هزار تومان دریافت نمی‌کنند.
  • معوقات فروردین و اردیبهشت با حقوق خرداد و تیر پرداخت خواهد شد.
  • رقم 650 هزار تومان برای کمک به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
  • کسی که 3 میلیون و 700 هزار تومان دریافتی داشته است با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی، از این پس 6 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.
  • اما افرادی که 11 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند، حقوق آنها یک میلیون و  600 هزار تومان افزایش پبدا کرده است.

 


تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت در اردیبهشت 1401

بروزرسانی در 2 خرداد

واریز افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد

  • رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن عذر خواهی از بازنشستگان این سازمان اعلام کرد، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد اعمال خواهد شد.

اردیبهشت به پایان رسید و علیرغم وعده‌های مقامات سازمان مبنی بر اینکه «بازنشستگان نگران نباشند حتی اگر دو روز مانده به پایان اردیبهشت افزایش مستمری ابلاغ شود، مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شود»، نه مابه‌التفاوت پرداخت شد و نه مصوبه‌ای به تصویب هیات دولت رسید و ابلاغ شد؛ از همه دردناک‌تر اینکه 65 درصد جامعه‌ی حدوداً 4 میلیون نفری بازنشستگان کارگری (حدود 2.5 میلیون خانواده)، حداقل‌بگیران یا حتی زیرِ حداقل‌بگیران هستند.


بروزرسانی در 30 اردیبهشت 

 حقوق اردیبهشت بازنشستگان کشوری واریز شد

 مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری:

  • افزایش 10 درصدی سال 1401 حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در اردیبهشت پرداخت شد.
  • معوقه فروردین نیز اعمال و همراه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز شد.

به روزرسانی در 20 اردیبهشت 1401

 پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: 

 پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز  20 اردیبهشت 1401 آغاز شد.

 پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 بر اساس مواد 96 و 111 قانون تامین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیات وزیران ارسال شده است که به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

مابه‌التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت برای کلیه گروه‌های بازنشستگی با وصول مصوبه هیات وزیران، طی دو روز پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود. 

 مابه‌التفاوت فروردین نیز همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه انجام خواهد شد.


به روزرسانی در 17 اردیبهشت 1401

قطعاً در اردیبهشت ماه 1401 بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد

علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران:

  • با توجه به اینکه نیمی از اردیبهشت سال جدید را سپری کرده‌ایم، بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار داشتند زودتر از این، تکلیف افزایش مستمری‌ها روشن می‌شد.
  • وقتی پروسه افزایش مستمری‌ها به طول می‌انجامد، نگران کننده شده و مدام حاشیه درست می‌شود. امیدواریم با توجه به نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که با وزیر کار و مدیرعامل سازمان هفته گذشته داشتیم، بحث حقوق بازنشستگان زودتر به نتیجه برسد. در همان نشست، شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.
  • امیدواریم وزیر کار به سرعت دستور صدور احکام جدید را صادر کند و همین ماه بازنشستگان بتوانند حقوق جدید را به خانه ببرند؛ گرچه این مساله قطعی است اما بازهم اظهارنظرهای برخی از نمایندگان مجلس، موجبات نگرانی بازنشستگان را فراهم می‌کند و آرامش را از آن‌ها سلب می‌نماید

دهقان کیا: امیدواریم روز یکشنبه  18 اردیبهشت در جلسه هیات دولت مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به امضا برسد.

  • علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهراندرباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه شورای عالی کار، افزایش حقوق حداقل بگیر تامین اجتماعی 57.4 درصد به تصویب رسیده و برای هیات وزیران ارسال شده است امیدواریم روز یکشنبه در جلسه هیات دولت این مصوبه به امضا برسد تا بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.
  •  وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سابقه داشته است که در هیات وزیران تغییراتی در مصوبه ایجاد کنند؟ گفت: خیر. مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که از طریق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات وزیران ارسال می‌شود فقط در هیات دولت بدون هیچ تغییری همواره به امضا رسیده و اعضای دولت هیچگاه رقم را کم و یا زیاد نکرده‌اند

مستمری بازنشستگان 1401 افزایش یافت

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری :

  • افزایش مستمری بازنشستگان با رای مثبت هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام این خبر از ارسال مصوبه یادشده به هیئت دولت جهت تصویب نهایی آن خبر داد.

به گفته وی، آنچه در هیات مدیره سازمان به تصویب رسیده، افزایش یاد شده مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار به اضافه‌ی متناسب‌سازی است.

صادقی در پایان ابراز امیدواری کرد: احکام حقوقی جدید بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سالانه به اضافه‌ی متناسب‌سازی تا قبل از پایان اردیبهشت صادر شود.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 262)

ثبت نظر تعداد نظرات: 43 تعداد نظرات: 43
usersvg