چگونه برنامه‌نویسی به بدترین گزینه من برای انتخاب شغل تبدیل شد
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ تاریخ انتشار

این یادداشت یک دیدگاه شخصی است و ممکن است لزوما با تجربه کاربران دیگر منطبق نباشد. کارینسو این‌گونه یادداشت‌ها را منتشر می‌کند تا مخاطبانش با انواع دیدگاه‌ها در این حوزه آشنا شوند.

من شش سال است که کد می‌زنم. حقوق من ۵۵ هزار پوند (۷۲ هزار دلار) است. دو سال دیگر ممکن است ۷۰ هزار پوند (۹۲ هزار دلار) دریافت کنم. وقتی به درآمد افراد در مشاغل اداری نگاه می‌کنم،‌ به‌شدت احساس می‌کنم اشتباه خیلی بزرگی کرده‌ام.
مشکل این است که برنامه‌نویسی هنوز مرکز هزینه‌هاست و به این ‌ترتیب، ما به‌طور مداوم تحت فشار هستیم. افزایش دستمزد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و بیشتر کار ما متمرکز و خودکار شده است؛ به‌طوری که در بعضی مواقع گمان می‌کنم حتا به‌زودی دستمزدها کاهش هم پیدا خواهند کرد.
مشکل اصلی مشاغل برنامه‌نویسی، ساعات کاری است؛ نه فقط ساعات کاری رسمی که ممکن است طولانی هم باشند؛ بلکه آن زمانی که خارج از ساعات کاری باید صرف برنامه‌نویسی کنید.

 


اگر می‌خواهید به‌عنوان یک برنامه‌نویس در شغل خود بمانید، باید همواره تکنیک‌ها و زبان‌های جدید را به‌سرعت یاد بگیرید. اگر یک شغل جدید می‌خواهید، باید مهارت‌های سطح بالایی داشته باشید و در آزمون‌های بسیار دشوار که از سوی سایت‌هایی مانند Hackerrank برگزار می‌شوند، شرکت کنید، تا بعد‌ از قبولی در آزمون بتوانید وقت مصاحبه بگیرید. تعداد زیادی از این سایت‌ها وجود دارند و پا‌به‌پای آن‌ها به‌روز بودن، به خودی‌خود یک شغل تمام‌وقت است.
به همین دلیل، ثابت ماندن و درجا زدن در شغل برنامه‌نویسی بسیار آسان است. در این شغل استخدام می‌شوید و دیگر وقت نمی‌کنید برای تمام آزمون‌های ورودی یک شغل جدید به اندازه کافی آماده شوید. من شخصاً ماه‌ها بدون دستمزد در سایت‌های آزمایشی کار کرده‌ام؛ با این حال هنوز در همان مکان گیر افتاده‌ام.
برای همین است که خسته شده‌ام. من سال‌ها از عمرم را صرف این حرفه کرده‌ام و می‌ترسم در ده سال آینده به هیچ نتیجه‌ای نرسد. من کدنویسی را دوست دارم، اما نمی‌توانم تمام روزها و شب‌ها را به این حرفه اختصاص بدهم. گزینه‌های بهتر از این باید وجود داشته باشند.

از تجربه‌هایتان بنویسید تا به دیگران کمک کند:

  • اگر در مورد برنامه‌نویسی و مشکلات و یا مزایای آن تجربه‌ای دارید، در بخش دیدگاه‌ها با دوستان دیگر به اشتراک بگذارید.
  • نظرتان در مورد این مقاله هم می‌تواند جالب باشد. برای دیگران بنویسید.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.3 - رای: 5)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg