۹ علامت که نشان می‌دهند در مصاحبه کاری موفق بوده‌اید
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تاریخ انتشار

در حالی که احتمالاً هرگز با اطمینان و به‌طور صددرصدی نمی‌توانید بگویید که استخدام‌کننده چه نظری در مورد شما دارد، اما چند نشانه وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید بفهمید که خبرهایی خوبی در راه است. بنابراین دفعه بعد که خواستید ذهن خود را درگیر یک مصاحبه کنید، کافیست یک نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که آیا این ۹ نشانه خوب در مصاحبه شما وجود داشته است یا خیر.

۱. شنیدن عبارت « زمانی که»، به جای «اگر»

 مصاحبه‌کنندگان برای آن‌که در افراد داوطلب امید واهی ایجاد نکنند، اغلب به‌طور کلی صحبت می‌کنند، مثلاً « فردی که در این موقعیت قرار دارد باید فلان کارها را انجام دهد» یا « اگر استخدام شوید، کارتان را از فلان زمان شروع خواهید کرد»، یعنی بیشتر جملات شرطی به‌کار می‌برند. اما اگر قویاً باور داشته باشند که شما فرد مناسبی برای این شغل هستید، ممکن است ناخواسته به‌دنبال انتخاب کلمات باشند. عبارت‌هایی مانند «شما در این قسمت کار می‌کنید» یا این‌که «منشی ما به شما کمک می‌کند تا پس از آموزش مستقر شوید»، این عبارات نشانه‌های قوی هستند که بیان می‌کنند آن‌ها به شما به‌عنوان فردی که قرار است در آن شغل مشغول به کار شود، فکر می‌کنند. به‌دنبال نشانه‌های کلامی مانند این باشید که قویا نشان می‌دهند آن‌ها حضور شما را در آن‌جا پذیرفته‌اند.

۲. توجه به زبان بدن مصاحبه‌کننده

حتا اگر فرد مصاحبه‌کننده سعی کند خونسرد و آرام به‌نظر برسد، زبان بدن او می‌تواند شور و اشتیاق وی را برای استخدام شما فاش کند. تکان دادن سر، حرکات پا و تایید کردن با دست، نشانه‌های مطمئنی هستند که بیان‌گر موفقیت شما در مصاحبه است. بسیاری از آدم‌ها متوجه نیستند که با همین حرکات کوچک چقدر راحت می‌توانند افکار و نظرات درونی خود را فاش کنند!

 

9 نشانه موفقیت در مصاحبه کاریlwh

 

۳. خودمانی شدن گفت‌وگو

مهم‌ترین قسمت یک مصاحبه، تماماً به کار مربوط می‌شود- چون این‌گونه مصاحبه‌کننده متوجه می‌شود که آیا شما برای این‌کار مناسب هستید یا خیر. اما اگر بعد از آن، مصاحبه به سمت گفت‌وگو تغییر جهت داد، می‌تواند نشانه بسیار خوبی باشد.
اگر در مقطعی، مدیر استخدام‌کننده صحبت‌های کاری را متوقف کند و مصاحبه بیشتر به یک گفت‌وگوی خودمانی و دوستانه تبدیل شود، نشانه‌ آن است که مدیر استخدام تحت تأثیر قرار گرفته است و متقاعد شده که شما برای انجام آن کار واجد شرایط هستید و اکنون می‌خواهد از شما شناخت بیشتری پیدا کند و علاقه واقعی شما را بداند، با این امید که شما به تیم کاری بپیوندید.

۴. لذت بردن از صحبت‌های شما

گاهی‌اوقات، ممکن است مصاحبه‌کنندگان شما آنقدر رک و صریح باشند که به شما بگویند همان مهارت‌ها و تجربه‌هایی را دارید که آن‌ها به دنبالش هستند. وقتی عملکرد خوبی در مصاحبه‌های کاری داشته باشید که مورد انتظار فرد مصاحبه‌کننده باشد، به‌طور حتم او گفته‌های شما را تایید می‌کند و طوری نشان می‌دهد که از شنیدن صحبت‌های شما لذت می‌برد. مثلاً، وقتی در پایان مصاحبه از او می‌پرسید « فرد مناسب این شغل از نظر شما چگونه است؟ او در پاسخ می‌گوید که شما خیلی خوب توانستید در مورد (فلان پروژه یا موضوع خاص) صحبت کنید و این دقیقاً همان چیزی است که ما به‌دنبالش هستیم. این یک نشانه محکم و قوی برای موفقیت شما در مصاحبه است.

۵. ملاقات با اعضای دیگر تیم

یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌تواند بیان‌گر موفقیت شما در مصاحبه کاریتان باشد، دعوت از شما برای معرفی به دیگر اعضای تیم است. اگرچه ممکن است ملاقات با اعضای دیگر تیم بعد از یک مصاحبه طولانی و نفس‌گیر، کار طافت‌فرسایی باشد، اما اگر مصاحبه‌کننده از شما می‌خواهد با افراد دیگری نیز ملاقات داشته باشید یا زمان دیگری را برای این‌کار مشخص می‌کند، نشانه این است که او شما را برای آن‌کار مناسب می‌داند و می‌خواهد تصمیم‌گیرندگان دیگر را نیز متوجه این موضوع کند، پس مطمئن باشید این به نفع شماست.

 

9 نشانه موفقیت در مصاحبه کاری

 

۶. صحبت کردن در مورد حقوق و مزایا

اگر مصاحبه‌کننده‌ از شما خواست که  ثابت کنید برای این‌کار مناسب هستید و همچنین تمامی حقوق و مزایی که شرکت آن‌ها ارائه می‌دهد را با آب‌وتاب برایتان عنوان کرد، باید بدانید که به احتمال زیاد قرار است لطف آن‌ها شامل حالتان شود.
باید متوجه این موضوع باشید که اگر آن‌ها شما را نمی‌خواستند چرا باید زمان بیشتری را صرف مصاحبه با شما می‌کردند؟ تمام این‌ها می‌تواند نشانه موفقیت و پذیرفته شدن شما در مصاحبه باشد.

۷. طول کشیدن مصاحبه

 به‌طور کلی طولانی‌ شدن مصاحبه بیش از حد انتظار، می‌تواند نشانه‌ پیروزی و موفقیت شما در مصاحبه و جلب نظر فرد مصاحبه‌کننده باشد. اگر متوجه شدید که زمان مصاحبه شما به دلیل سوالات پی‌درپی فرد مصاحبه‌کننده نسبت به دیگر داوطلبان طولانی شده است، باید این احتمال را بدهید که شاید به اندازه کافی به سوالات پاسخ روشن نمی‌دهید، اما از طرفی این احتمال هم وجود دارد که آن‌ها واقعا در مورد شما مشتاق هستند و شما توانسته‌اید به واسطه سواد یا مهارتتان نظر آنان را جلب کنید. پس طولانی شدن مصاحبه نیز می‌تواند نشانه خوبی برای شما باشد.

۸. دریافت اطلاعات درباره مرحله بعدی مصاحبه

 بدیهی است که در حالت عادی دلیلی وجود ندارد که در مورد مراحل بعد از مصاحبه به داوطلب اطلاعات و توضیحی داده شود. اگر مدیر استخدام‌کننده با لبخند دست شما را فشرد و از عباراتی همچون «به‌زودی با شما تماس خواهیم گرفت» استفاده کرد، نشان می‌دهد که او مشتاق است شما را استخدام کند. ولی استفاده ازعبارتی مانند « بعداً به شما پاسخ خواهیم داد» معمولاً بیان‌گر بی‌علاقگی فرد مقابل است.

۹. پاسخ مثبت و فوری به ایمیل‌های بعدی شما

مصاحبه‌کنندگان معمولاً با تعدادی از افراد ملاقات می‌کنند که بیشتر آن‌ها بلافاصله پس از مصاحبه یک ایمیل تشکر ارسال می‌کنند. در واقع، مصاحبه‌کنندگان فرصت و امکان پاسخ‌گویی سریع به این ایمیل‌ها را ندارند، به‌خصوص اگر از طرف داوطلبانی باشند که جذابیت کمتری برای آنان داشته‌اند. بنابراین اگر مصاحبه‌کننده‌ای وقت گذاشت و سریع و مهربانانه به ایمیل شما پاسخ داد، این می‌تواند نشانه علاقه او به همکاری با شما باشد.
امروزه، ارسال ایمیل تشکر از مدیر استخدام‌کننده پس از مصاحبه، امری متداول است. اگر آن‌ها به‌سرعت به ایمیل شما پاسخ دادند و به نوبه خود از حضور شما تشکر کردند، پس قلم خود را برای امضای قرارداد آماده کنید. این موضوع نه‌تنها نشان می‌دهد که آن‌ها تحت تأثیر شما قرار گرفته‌اند، بلکه میزان علاقه‌ به حدی است که آن‌ها کاری که انجام می‌دهند را صرفاً برای پاسخ دادن به ایمیل شما کنار گذاشته‌اند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 5)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg