هکر کلاه آبی کیست؟
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ تاریخ انتشار

به چه کسی هکر کلاه آبی می‌گویند؟

دغدغه هکرهای کلاه آبی لزوما کسب پول یا شهرت نیست. اغلب ‌آن‌ها به دلیل انتقام شخصی از کارفرما، موسسه یا دولت این کار را انجام می‌دهند. هکرهای کلاه آبی از بدافزارها استفاده می‌کنند وحملات سایبری مختلفی را روی سرورها یا شبکه‌های دشمنان خود انجام دهند تا به داده‌ها، وب‌سایت‌ها یا دستگاه‌هایشان آسیب وارد کنند.

گاهی اوقات، هکرهای کلاه آبی از تکنیک‌های مختلف هک برای دور زدن مکانیسم‌های احراز هویت استفاده می‌کنند تا به اکانت رسانه‌های اجتماعی افراد هدف خود، دسترسی داشته باشند. آن‌ها از این طریق، امکان ارسال پیام‌های نامناسب از این اکانت‌ها برای انتقام را به‌دست می‌آورند. این هکرها گاهی اوقات اطلاعات شخصی و محرمانه اشخاص هدف خود را به‌صورت عمومی افشا می‌کنند. گاهی نیز کارمندان شرکت‌ها را هک می‌کنند و داده‌های محرمانه مشتریانشان را می‌دزدند و آن‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهند تا به اعتبار کارفرمایان سابق خود آسیب برسانند. بنابراین این دسته از هکرها نیز می‌توانند آسیب‌زننده و خطرناک باشند.

البته هکرهای کلاه آبی می‌توانند با انگیزه‌های دیگری نیز هک کنند. گاهی این هکرها متخصصان امنیتی هستند که خارج از سازمان کار می‌کنند. شرکت‌ها اغلب از آن‌ها دعوت می‌کنند تا نرم‌افزار جدید را آزمایش کنند و آسیب‌پذیری‌های امنیتی را قبل از انتشار آن پیدا کنند و گزارش دهند، اما در شرکت ها استخدام نمی شوند. در واقع، هکرهای کلاه آبی تمام حفره‌های امنیتی و خطاهای نرم‌افزاری احتمالی را بررسی می‌کنند تا در نهایت بتوانند به افزایش امنیت سیستم کمک کرده و راه نفوذ هکرهای مخرب به سیستم را مسدود کنند. گاهی اوقات، شرکت‌ها کنفرانس‌های دوره‌ای برای هکرهای کلاه آبی ترتیب می‌دهند تا اشکالات سیستم‌های آنلاین حیاتی خود را پیدا کنند.

هکرهای کلاه آبی تست نفوذ انجام می‌دهند و حملات سایبری مختلفی را بدون ایجاد آسیب انجام می‌دهند تا آسیب پذیری‌ها را شناسایی کرده و گزارش دهند. مایکروسافت اغلب برای آزمایش برنامه‌های ویندوز خود چنین کنفرانس‌هایی را سازماندهی می‌کند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 5 - رای: 6)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg