هکر کلاه خاکستری کیست؟
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ تاریخ انتشار

هکرهای کلاه خاکستری چه کسانی هستند؟

بسیاری از هکرهای کلاه خاکستری فریلنسرهایی هستند که به دنبال کسب سود از طریق پیدا کردن آسیب‌پذیری‌ها در ساختار امنیتی سازمان هستند و پیشنهاد می‌کنند آن‌ها را در ازای پرداخت هزینه، برطرف کنند. این هکرها اغلب همان حملات سایبری کلاه سفیدها را روی سیستم‌ها راه‌اندازی می‌کنند. این حملات خلاهای امنیتی را آشکار می‌کند اما هیچ آسیبی ایجاد نمی‌کند. کلاه خاکستری‌ها، بدون اجازه یا اطلاع به دنبال آسیب‌پذیری‌های یک سیستم می‌گردند، اما معمولا از آسیب پذیری‌های یافت شده سوءاستفاده نمی‌کنند و اهداف و انگیزه‌های بدی ندارند. آن‌ها فقط به دنبال این هستند که از تلاش‌های خود چیزی به‌دست آورند. با این حال، این نوع از هک همچنان غیرقانونی تلقی می‌شود.

برخی از هکرهای کلاه خاکستری اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌ها را پس از اصلاح و رفع آن‌ها، در عموم منتشر می‌کنند. در مواردی نیز ابتدا با شرکت‌های آسیب‌دیده تماس می‌گیرند، اگر پاسخ سریع دریافت نکند، ممکن است تصمیم بگیرند که اطلاعات را به صورت عمومی افشا کند، حتی اگر آسیب‌پذیری برطرف نشده باشد.

انگیزه هکرهای کلاه خاکستری

در کل، اصلی‌ترین انگیزه برای هک، اهداف مالی است، اما این کار می‌تواند با انگیزه‌های مختلفی نیز انجام شود. کلاه خاکستری‌ها گاهی اوقات این کار را برای به دست آوردن محبوبیت و شناخت در جامعه امنیت سایبری انجام می‌دهند که به طور غیرمستقیم به آنها کمک می‌کند تا در حرفه خود به عنوان متخصصان امنیتی، رشد کنند. با این حال، ممکن است در این راه به شهرت شرکت‌هایی که آسیب‌پذیری‌های امنیتی آن‌ها را به صورت عمومی افشا می‌کنند، لطمه بزنند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 3.8 - رای: 16)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg