هکر کلاه سیاه کیست؟
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ تاریخ انتشار

به چه کسی هکر کلاه سیاه می‌گویند؟

هکر کلاه سیاه کسی است که با نیت مخرب به سیستم‌ها نفوذ می‌کند. آسیب‌پذیری‌ها را در سیستم‌ها یا شبکه‌های رایانه‌ای جستجو کرده و از آن‌ها سوء استفاده می‌کند و اغلب از بدافزار و سایر تکنیک‌های هک برای آسیب رساندن استفاده می‌کند. برای مثال، ممکن است بدافزاری را منتشر کند که فایل‌ها را از بین ببرد یا رمز عبور و سایر اطلاعات شخصی را بدزدد. آن‌ها از تخصص و دانش لازم برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری و سوء استفاده از آسیب پذیری‌ها سیستم‌ها و دور زدن پروتکل‌های امنیتی برخوردار هستند. بنابراین، هکرهای کلاه سیاه افراد ماهر اما شروری هستند که  از مهارت‌های فنی خود برای دزدی اطلاعات و باج‌گیری استفاده می‌کنند. برخی از این هکرها در صورتی‌که تخصص و مهارت بالایی داشته باشند، توسط سازمان‌های غیرقانونی استخدام می‌شوند که این ارتباطات نیز گاها از طریق دارک وب صورت می‌گیرد. بسیاری نیز به صورت انفرادی و توسعه بدافزارها، کسب درآمد می‌کنند. ممکن است فکر کنید که چرا این هکرها از طرف قانون متوقف نمی‌شوند؛ خب هکرهای کلاه سیاه اغلب شواهد کمی از خود به جای می‌گذارند، از کامپیوتر‌های قربانیان ناآگاه استفاده می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.

نمونه‌ای از هکر کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه زیادی وجود داشتند که اکنون به‌عنوان هکر کلاه سفید از دانش خود برای مقابله با تهدیدات امنیتی استفاده می‌کنند. یکی از مشهورترین هکرهای کلاه سیاه، کوین میتنیک بود که در مقطعی تحت‌ تعقیب‌ترین مجرم سایبری در جهان بود. او به عنوان یک هکر کلاه سیاه بیش از 40 شرکت بزرگ از جمله IBM و Motorola و حتا سیستم هشدار دفاع ملی ایالات متحده را هک کرد. او سپس دستگیر شد و مدتی را در زندان سپری کرد. پس از آزادی، او یک مشاور امنیت سایبری شد که از دانش هک خود برای اهداف هک اخلاقی استفاده می‌کند.

انگیزه‌های هکر کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه در بیشتر مواقع برای کسب درآمد و منافع مادی، اقدام به هک می‌کنند، اما آن‌ها می‌توانند برای این‌کار انگیزه‌های مختلف از جمله کسب احترام (معمولا هکرها توسط دیگران انسان‌هایی باهوش شناخته می‌شوند.)، احساس موفقیت، احساس قدرت بر دیگران، انتقام و اهداف شخصی، اهداف سیاسی، نشان دادن دیدگاه‌های مختلف ( اجتماعی، سیاسی و مذهبی واخلاقی)، جاسوسی سایبری یا صرفا کنجکاوی و تجربه هیجان جرایم سایبری، داشته باشند.

مثال‌هایی از فعالیت‌های غیرقانونی هکر کلاه سیاه:

  • ارسال ایمیل‌ها یا پیام‌های فیشینگ.
  • توسعه و فروش بدافزارهایی مانند ویروس‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها و غیره.
  • به کارگیری حملات سایبری مانند DDoS برای کاهش سرعت یا از کار انداختن وب سایت‌ها.
  • استفاده از پایگاه داده‌های لو رفته و آسیب پذیری‌های نرم‌افزاری.
  • فروش اطلاعات مالی و هویت شخصی در دارک وب.
  • اجرای کلاهبرداری مالی و جرایم مرتبط با سرقت هویت.
  • انجام حملات خطرناک سایبری مانند حملات بروت فورس و مرد میانی.
  • باج‌گیری از قربانیان با استفاده از باج‌افزار و جاسوس‌افزار برای رمزگذاری، قفل کردن، سرقت، اصلاح و حذف داده‌های شما. (هکرهای کلاه سیاه معمولاً برای بازگرداندن دسترسی به فایل‌ها، سیستم، پایگاه‌ داده‌ها یا کل دستگاه، باج‌گیری می‌کنند. آن‌ها همچنین قربانیان را تهدید می‌کنند که در صورت عدم پرداخت، داده‌های محرمانه، اسناد تجاری، عکس‌های شخصی، فیلم‌ها و غیره را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 3.7 - رای: 11)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg