توسعه‌دهنده آنگولار (Angular) کیست؟
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ تاریخ انتشار

آنگولار چیست و چه ارتباطی با Angular JS دارد؟

آنگولار یک چارچوب منبع باز و سمت کلاینت است که بر اساس TypeScript طراحی شده و برای ساخت برنامه‌های وب استفاده می‌شود. در نقطه مقابل، AngularJS اولین نسخه از آنگولار است که با جاوااسکریپت خالص نوشته شده و در سال 2012 توسط گوگل عرضه شد و توانست محبوبیت بی نظیری در بین توسعه‌دهندگان به دست آورد. وقتی توسعه‌دهندگان آنگولار تصمیم گرفتند نسخه جدیدی را منتشر کنند  با ساخت یک زیرساخت کاملاً جدید همه را متعجب کردند و به جای آن‌که زیرساخت جدید را آنگولار 2 نام‌گذاری کنند، تصمیم گرفتند زیرساخت جدید را آنگولار بنامند، در حالی که آنگولار اصلی به "AngularJS" تغییر نام پیدا کرد. 

یکی از تفاوت‌های کلیدی (و دلیلی که توسعه‌دهندگان به‌طور فزاینده‌ای از AngularJS به Angular جدید و نسخه‌های بعدی آن سوییچ کردند)، انطباق‌پذیری زیرساخت جدید است. چارچوب آنگولار مدرن روی چند سیستم‌عامل (موبایل، دسکتاپ، وب) کار می‌کند. با توجه به این‌که جهان استقبال خوبی از محاسبات موبایل به میان آورد، جای تعجبی ندارد که چهارچوب جدید توانایی پشتیبانی چندسکویی را داشته باشد. 

آنگولار جدید معماری مولفه‌ها، ترکیب نحوی دستورات هوشمندتر، ماژولار بود، زبان TypeScript و بارگذاری پویا را معرفی کرد که به میزان قابل توجهی کار توسعه‌دهندگان در ساخت برنامه‌های وب را ساده‌تر کرد. علاوه بر این، استفاده از آنگولار جدید آسان‌تر و به همین دلیل برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان تازه‌کار در مدت زمان کمتری قادر به یادگیری اصول اولیه این زبان هستند. 

چه کسی از آنگولار استفاده می‌کند، آیا تقاضا زیاد است؟

همان‌گونه که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، آنگولار یکی از پر کاربردترین چهارچوب‌های برنامه‌نویسی است. 

تصویر فوق به وضوح نشان می‌دهد که چرا آنگولار مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار دارد. از مشاغل و سازمان‌های بزرگی که از آنگولار استفاده می‌کنند باید به جنرال موتورز، گوگل، گاردین، HBO ، ING، نتفلیکس، نایک، پی‌پال و سونی اشاره کرد. 

یک توسعه‌دهنده آنگولار چه کاری انجام می‌دهد؟

توسعه‌دهندگان آنگولار مسئولیت‌های متعددی دارند که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: 

  • آماده‌سازی کامل یک برنامه فرانت‌اند 
  • اطمینان از عملکرد بالای برنامه در تمامی زیرساخت‌ها از جمله دسکتاپ و موبایل
  • نوشتن آزمایش‌ها و ساخت عناصر جاوااسکریپت، HTML و CSS
  • هماهنگی جریان کار بین توسعه‌دهندگان آنگولار، کدنویسان HTML و طراحان گرافیکی
  • همکاری با توسعه‌دهندگان بک‌اند در زمان ساخت RESTful API
  • ارتباط نزدیک با وب سرویس‌های خارجی 
  • توجه داشته باشید که این مسئولیت‌ها بسته به شرکتی که افراد در آن کار می‌کنند کم یا زیاد است. 

توسعه‌دهنده آنگولار به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

توسعه‌دهنده متحبر آنگولار مجموعه قدرتمندی از مهارت‌ها را در اختیار دارند. بر همین اساس کارفرمایان نیز به دنبال داوطلبانی هستند که دانش کافی در ارتباط با ابزارهای روز دنیای وب را در اختیار داشته باشند. بنابراین به عنوان یک توسعه‌دهنده آنگولار اطمینان حاصل کنید که مجموعه مهارت‌های زیر را داشته باشید:

  • درک کامل و دقیقی در ارتباط با جاوااسکریپت. درست همانند ریاضی که پایه و اساس بسیاری از علوم را شکل می‌دهد، جاوا اسکریپت نیز پایه و اساس بسیاری از چهارچوب‌های وب را شکل می‌دهد. با درک جاوااسکریپت، یک توسعه‌دهنده خوب دانش ابتدایی در ارتباط با سایر چارچوب‌ها منجمله آنگولار به دست می‌آورد. از آن‌جایی که این چارچوب به‌طور مرتب به‌روز می‌شود و نسخه‌های جدیدی ازآن منتشر می‌شوند، ضروری است که دانش و مهارت‌های خود در ارتباط با آنگولار را به‌روز نگه‌ دارید. با توجه به این‌که آنگولار در TypeScript نوشته شده است، ایده بدی نیست دانش خود در ارتباط با TypeScript را افزایش دهید.  علاوه بر این، ضروری است که دانش کاملی در ارتباط با زبان نشانه‌گذاری ابرمتن (HTML) و CSS به دست آورید. توسعه‌دهنده‌ای که می‌داند چگونه از نشانه‌گذاری استفاده کند، درک درستی از تعامل و موقعیت‌یابی عناصر و مفاهیم تجربه کاربری دارد. به عنوان یک توسعه‌دهنده آنگولار، پیشنهاد می‌کنم از ادغام‌سازی RESTful API غافل نشوید. RESTful API از درخواست‌های HTTP برای تعامل با داده‌ها استفاده می‌کند. مهارت دیگری که باید به دنبال کسب آن باشید در ارتباط با فناوری‌هایی نظیر Node و Webpack است. چهارچوب‌های مذکور باعث می‌شوند تا فرآیند توسعه ساده‌تر و موثرتر باشد. 
  • در کنار تسلط بر مهارت‌های کاربردی باید چشم تیزبینی برای مشاهده جزئیات داشته باشید. توسعه‌دهندگانی که به جزئیات هرچند کوچک توجه می‌کنند و بلافاصله اشتباهات را شناسایی می‌کنند، قادر هستند کدهایی با کیفیت بالا بنویسند. اگر بتوانید اشتباهات را زود شناسایی کنید، به میزان قابل توجهی در زمان صرفه‌جویی می‌کنید. 
  • اگر تمایل دارید در تیم‌های نرم‌افزاری کار کنید به مهارت دیگری که به‌نام مهارت‌های نرم شناخته شده و عمدتا پیرامون برقراری تعامل با دیگران است باید متمرکز شوید. به عنوان یک توسعه‌دهنده باید نیازها و درخواست‌های دیگران را به خوبی درک کنید و آن‌ها را در برنامه کاربردی اعمال کنید. این موضوع مهم است، زیرا به شما اطمینان می‌دهد به درستی به نیازهای ذینفعان پاسخ داده‌اید. 
  • کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی در ارتباط با مهارت‌های کار گروهی منتشر شده‌اند. بهتر است به فکر مطالعه این کتاب‌ها باشید. این کتاب‌ها به شما یاد می‌دهند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید و در یک محیط عملیاتی تیمی شنونده خوبی باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که چگونه ایده‌های خود را بیان کند، چگونه مسئولیت‌های خود را قبول کنید و چگونه در تلاش با دیگران وظایف محوله را به سرانجام برسانید. 

یک توسعه‌دهنده Angular چقدر دستمزد دریافت می‌کند؟

خوشبختانه این گروه از توسعه‌دهندگان دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. سایت کاریابی Payscale متوسط حقوق دریافتی این متخصصان را 72،000 دلار در سال اعلام کرده، در حالی که سایت MobilUnity متوسط حقوق سالانه را 104،000 شرح داده است. سایت کاریابی Glassdoor نیز متوسط دستمزد سالانه توسعه‌دهندگان Angular در هند را 452،000 روپیه ذکر کرده است.

مراحلی که باید برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده آنگولار باید پشت سر بگذارید

همه آن‌چه که در اینجا مطالعه کردید به یک سوال مهم ختم می‌شود که چگونه فردی قادر است یک توسعه‌دهنده آنگولار شود؟ برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده آنگولار و پیدا کردن شغلی جذاب در این زمینه به نقش راه مدونی نیاز دارید. این نقشه راه می‌تواند شبیه به دستورالعمل زیر باشد:

  • جاوا اسکریپت را بیاموزید. جاوا اسکریپت زیربنایی است که اجازه می‌دهد مهارت خود به عنوان یک توسعه‌دهنده آنگولار را بر مبنای آن پیاده‌سازی کنید. یادگیری جاوااسکریپت مزایای زیادی دارد، زیرا اولین نسخه Angular با استفاده از جاوااسکریپت به عنوان پایه و اساس ایجاد شده است. حتی اگر نسخه‌های جدیدتر آنگولار به اندازه AngularJS به جاوااسکریپت متکی نباشند، بازهم داشتن مهارت در ارتباط با جاوااسکریپت مهم است. یادگیری جاوا اسکریپت آسان است و منابع زیادی برای کمک به شما وجود دارد.
  • در مرحله بعد باید به فکر یادگیری TypeScript باشید. در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که داشتن دانش TypeScript مزایای زیادی به همراه دارد.
  • در صورت امکان آنگولار را به شیوه خودآموز یاد بگیرید. در شرایطی که آموزشگاه‌ها دوره‌های خاصی برای آموزش آنگولار ارائه می‌کنند، اما پیشنهاد می‌کنم خودتان به صورت شخصی به فکر یادگیری آنگولار باشید تا جزئیات، فرایندهای مرتبط با این چارچوب را از زاوایای مختلفی بیاموزید. درست است که یادگیری آنگولار کار ساده‌ای نیست و مسیر سختی پیش‌روی‌تان قرار دارد، اما به لطف منابع آنلاین زیادی که در این زمینه وجود دارد پس از گذشت مدت زمانی مبنای این چهارچوب را یاد خواهید گرفت. 
  • در مرحله بعد باید به‌طور مداوم تمرین کنید! هیچ‌ چیز به اندازه تمرین کردن مهارت‌های شما را سیقل نمی‌دهد. بنابراین به جای آن‌که وقت خود را تنها صرف مطالعه تئوری کنید به فکر کار عملی نیز باشید. بهترین راه برای افزایش آشنایی با یک ابزار جدید، تلاش برای ساختن برنامه‌های هرچند ساده و یادگیری از طریق آزمون و خطا است.
  • در مرحله بعد عضو گروه‌هایی شوید که پیرامون آنگولار ساخته شده‌اند. انجمن‌های آنلاین زیادی برای آنگولار ایجاد شده‌اند. عضویت در این انجمن‌ها، علاوه بر این‌که اجازه می‌دهد با جدیدترین دستاوردها آشنا شوید، دسترسی به فیلم‌های ویدویی یا پادکست‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، عضویت در یک انجمن آنلاین روش ایده‌آلی برای ایجاد تماس‌های تجاری و گرفتن نشانه‌های مفید و آشنایی بهتر با بهترین روش‌های کاربردی در آنگولار است. 

چه آینده‌ای پیش‌روی آنگولار است؟ 

آمارها نشان می‌دهند که علاقه به آنگولار نزد توسعه‌دهندگان روندی صعودی دارد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که چشم‌انداز اشتغال برای توسعه‌دهندگان آنگولار رشد تقریباً 31 درصدی را بین سال‌های 2016 و 2026 تجربه کند. انگولار در طول عمر خود مراحل مختلفی از پذیرش را طی کرده است و اکنون به یک چهارچوب کارآمد تبدیل شده است. واضح است که این چارچوب قابل احترام هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد که به معنای پاسخ‌گویی به طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها است. 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg