توسعه‌دهنده آژور (Microsoft Azure) کیست؟
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ تاریخ انتشار

بدون تردید موضوع مهمی که کسب‌وکارها در ارتباط با آژور روی آن تاکید دارند صلاحیت افرادی است که به دنبال احراز شغلی در ارتباط با آزر هستند. بسیاری از کاربران این پرسش را مطرح می‌کنند که نقطه شروع کجا است و چگونه باید آژور را یاد گرفت؟ خوشبختانه مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید برای پاسخ‌گویی به این پرسش آماده شده است. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید دانش خود در ارتباط با آژور را به گونه‌ای ارتقا دهید تا بتوانید شغلی در ارتباط با این زیرساخت ابرمحور پیدا کنید. این‌که آیا از قبل مهارت‌های ابری دارید و می‌خواهید مهارت خود را افزایش دهید یا این‌که در نظر دارید از ابتدا شروع کنید، اهمیتی ندارد، در هر دو حالت این مقاله برای شما آماده شده است. 

چرا فردی باید به دنبال آن باشد تا یک توسعه‌دهنده آژور شود؟ 

محبوبیت Microsoft Azure آن‌را به یک بستر ایده‌آل برای انجام کارهای حرفه‌ای تبدیل کرده است. گزارشی که سایتMarketWatch  منتشر کرده نشان می‌دهد Microsoft Azure به‌طور میانگین نزدیک به 120،000 مشتری جدید در ماه جذب می‌کند. آژور به دلیل سهولت در گسترش‌پذیری، هزینه نه چندان زیاد و قابلیت همکاری ترکیبی که ارائه می‌کند به گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده است، بنابراین تقاضا برای توسعه‌دهندگان Azure رو به افزایش است. به همین دلیل منطقی است که مهارت‌های مرتبط با آژور در آینده مورد توجه شرکت‌ها باشد و بر این اساس فرصت‌های شغلی نوظهوری به دنیای فناوری اطلاعات افزوده شود. 

علاوه بر این‌، اگر در گذشته به عنوان یک توسعه‌دهنده برای کسب‌وکاری مشغول کار بودید، مهارت در Azure ارزش شما را بیشتر کرده و درب‌های جدیدی از فرصت‌های شغلی را برای شما پدیدار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مهارت‌های خود را به شکل درستی پرورش دهید و بر مبنای یک برنامه آموزشی مدون به یک متخصص حرفه‌ای آژور تبدیل شوید. 

شاید قبلاً در کار با سیستم‌عامل‌های رایانش ابری تجربه و مهارت کسب کرده‌اید، در این حالت تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یادگیری آژور متمرکز شوید، زیرا تسلط بر آژور یکی از مهارت‌های برتر در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه رایانش ابری است. اصطلاح "مهارت" یک روش فانتزی برای تشریح" آموزش مهارت‌های اضافی به افرادی است که قصد دارند حضور جدی در دنیای فناوری اطلاعات داشته باشند. بیشتر اوقات، مشاغل در برنامه‌های آموزشی که برای کارمندان خود ترتیب می‌دهند روی یادگیری برخی فناوری‌ها یا خدمات جدید که در دسترس قرار دارد متمرکز می‌شوند، زیرا به دنبال آن هستند تا در آینده نزدیک از این فناوری‌ها برای پیشبرد اهداف تجاری خود استفاده کنند. 

اگر سازمان یا کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید با یک پلتفرم رایانش ابری در ارتباط بود هاست، اکنون زمان خوبی است که به سمت MS Azure بروید. شاید با خود بگویید که دسترسی به آژور در ایران امکان‌پذیر نیست و ما در بهترین حالت قادر هستیم به شکل آزمایشی از آژور استفاده کنیم، اما واقعیت این است که مهارت‌ها به سرعت به بازار ایران وارد می‌شوند و دیر یا زود شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که زیرساخت‌هایی شبیه به آژور را ارائه کنند، با این توصیف اگر از همین امروز روی یادگیری مهارت‌های بالقوه مرتبط با آژور که در حال تغییر همه چیز است متمرکز شوید، در آینده نزدیک مشکل خاصی از بابت احراز مشاغل کاملا ابری نخواهید داشت. این سناریو خیلی دور از ذهن نیست، زیرا زیرساخت‌های ابری به گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگان تبدیل شده‌اند. 

به چه مجموعه مهارت‌هایی نیاز است؟

اگر می‌خواهید به یک توسعه‌دهنده Azure تبدیل شوید، مهارت‌ها و زمینه‌های خاصی در ارتباط با این حوزه وجود دارد که باید روی آن‌ها متمرکز شوید. برای مبتدیان، سه مهارت اساسی وجود دارد که باید به عنوان یک پایه خوب به سراغ آن‌ها بروند. 

  • اول از همه، از آن‌جا که شما با یک محصول مایکروسافت کار می‌کنید باید دانش کافی در ارتباط با محصولات این شرکت نظیر Powershell و Office 365 داشته باشید، زیرا این برنامه‌ها به‌طور کامل با آژور ادغام می‌شوند.
  • در مرحله دوم اگر قصد توسعه هرگونه برنامه در Azure را دارید به مهارت‌های مرتبط با برنامه‌نویسی و به ویژه تسلط بر زبان‌هایی نظیر JavaScript ، SQL Server و HTML5 نیاز دارید. 
  • سرانجام، باید دانش خود در ارتباط با محاسبات ابری را افزایش دهید! اگر قبلاً از Azure استفاده نکرده‌اید، اما در ارتباط با AWS یا Google Cloud تجربه دارید، این موضوع کمک زیادی به شما می‌کند. شما باید درک دقیقی از پایگاه داده‌ها، سرورها، شبکهرها و شبکه‌سازی داشته باشید که همگی در یک فضای ابری در دسترس‌تان قرار دارند. 
  • پس از تسلط بر این سه مهارت بسترسازی، در ادامه باید به سراغ یادگیری مهارت‌های خاص‌تری بروید که هنگام طراحی نرم‌افزار روی ابر، به ویژه با استفاده از Azure اهمیت ویژه‌ای دارند. 
  • نکته مهمی که به عنوان یک توسعه‌دهنده آژور باید به آن دقت کنید محاسبه هزینه‌ها در زمان توسعه است. یک توسعه‌دهنده خوب باید به دقت میزان استفاده از منابع را محاسبه کند، به ویژه آن‌که بسیاری از برنامه‌های ابری به شکل مقرون به صرفه از منابع استفاده می‌کنند و در صورت مصرف بیش از اندازه منابع باید هزینه شارژ اضافی را پرداخت کنید. بنابراین برنامه‌های شما باید کاملا بهینه نوشته شوند تا منابع را بیهوده هدر ندهند. 
  • مقیاس‌گذاری برنامه‌ها و داده‌ها نکته مهم دیگری است که باید به آن دقت کنید. داده‌ها و برنامه‌های شما انعطاف‌پذیری و گسترش‌پذیری خوبی در ارتباط با میزان توان پردازشی، فضای ذخیره‌سازی و سایر متغیرها داشته باشند. 
  • اسکریپت‌نویسی محیطی نکته دیگری است که باید به آن دقت کنید. اسکریپت‌نویسی یکی دیگر از مفاهیم مهمی است که باید به آن دقت کنید به ویژه زمانی که قرار است کدها در دسترس باشند. این کار باعث سهولت در بازآفرینی محیط در صورت بروز یک فاجعه یا دسترسی ساده و سریع به زیرساخت‌ها می‌شود. 
  • برنامه‌ریزی برای رخدادهای غیرقابل پیش‌بینی. حتا در فضای ابری نیز باید برنامه‌هایی برای مقابله با رخدادهای غیر قابل پیش‌بینی ترتیب دهید. شاید این حرف دارای تناقض باشد، اما اگر این‌گونه به مسئله نگاه کنید در آینده با مشکلات کمتری روبرو می‌شوید. درست است که امکان پیش‌بینی اتفاقات آینده فراهم نیست، می‌توانید مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کنید و راه‌حل‌هایی در نظر بگیرید که بدون توجه به اتفاقات عجیب و غریب آینده آماده باشید. 
  • انتخاب خدمات مناسب موضوع مهم دیگری است که باید به آن دقت کنید. آیا می‌دانید Azure بیش از 90 سرویس اصلی برای ایمن‌سازی و اجرای برنامه‌ها و ذخیره اطلاعات در دسترس کاربران قرار می‌دهد؟ در مواجهه با این همه انتخاب، کدام یک برای شما و سازمان شما مناسب است؟ شما باید مشتری باهوشی باشید که تنها متناسب با نیازهایی که دارید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. 

موارد یاد شده تنها چند نمونه کوچک از مهارت‌های مورد نیاز یک توسعه‌دهنده آژور است.

دریافت گواهینامه مرتبط با آژور چه سودی دارد؟

گواهینامه آژور شما را از طیف کثیری از متخصصان فناوریراطلاعات متمایز می‌کند. گواهینامه به یک کارفرمای احتمالی می‌گوید که دارای مجموعه مهارت‌های لازم برای کار با محیط ابری آژور هستند. 

برخی از مشاغل در آگهی‌های استخدامی خود به این نکته اشاره دارند که تنها توسعه‌دهندگانی را قبول می‌کنند که گواهی‌نامه مربوطه را داشته باشند. گواهی‌نامه‌ها این تضمین را به کسب‌وکارها می‌دهند که داوطلب مهارت‌های تئوری و عملی لازم برای کار با زیرساخت‌های ابری را دارد. 

دریافت گواهینامه نشان دهنده مهارت‌های پیشرفته شما در کار با آژور است. 

چگونه مهارت‌های خاص مربوط به آژور را به‌دست آوریم؟

بسیار خوب، اکنون متوجه شدیم که مهارت‌های توسعه‌دهنده Azure در این عصر مهم هستند، به ویژه اگر می‌خواهید خود را در بازار به خوبی نشان دهید و به کسب‌وکارها نشان دهید که دانش لازم برای کار با زیرساخت‌های ابری را دارید. یکبار دیگر تاکید می‌کنیم که دریافت گواهی‌نامه ضروری است. برای آن‌که مهارت‌های لازم در ارتباط با آژور را به دست آورید به توصیه‌های زیر دقت کنید: 

اول از همه، اگر شرکت یا سازمانی که در آن  مشغول به کار هستید از زیرساخت‌های ابری استفاده می‌کند، این شانس را دارید تا فناوری‌هایی که شبیه به نمونه‌های استفاده شده در آژور هستند را به شکل عملی مورد آزمایش قرار دهید. اگر سازمان شما از آژور استفاده می‌کند که احتمال آن در ایران کم است، فرصت کم نظیری به دست آورده‌اید تا به شکل عملی آژور را آزمایش کنید. اگر سازمان شما از هیچ زیرساخت ابری استفاده نمی‌کند باید به سراغ دوره‌های آموزش آنلاین یا به سراغ موسساتی بروید که این آموزش را ارائه می‌کنند. 

دوره آموزش صدور گواهینامه Microsoft Azure Solutions: 70-532 به شما کمک می‌کند در مورد محیط توسعه Microsoft Azure اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در ادامه از ASP.NET MVC استفاده کرده و مهارت‌های خود را به Azure گسترش دهید. شما باید بتوانید درک عمیقی از ویژگی‌های پلتفرم Azure به دست آورید تا بتوانید برنامه‌های ابری را ایجاد و استقرار دهید، برنامه‌های وب را پیکربندی و استقرار دهید و در نهایت ماشین‌های مجازی Azure را ایجاد و پیکربندی کنید.

امروز و دوره‌های ارزشمندی مرتبط با Azure مانند Microsoft Azure Fundamentals و دوره آموزش Microsoft Certified Azure Solution Architect (AZ-300 و AZ-301) برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است که پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست دارید به عنوان یک توسعه‌دهنده آژور شناخته شوید از این دوره‌ها غافل نشوید. 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg