برنامه‌نویس سی پلاس‌پلاس کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس ++c تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس سی پلاس‌پلاس کیست؟

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای کاربردی مسلط به زبان سی‌پلاس‌پلاس مسئولیت طراحی و توسعه یک ‌نرم‌افزار کاربردی را عهده‌دار است. این افراد ممکن است با طرح این سوال که مشتری چگونه قصد استفاده از نرم‌افزار را دارد کار خود را شروع کنند. آن‌ها باید عملکردهای اصلی مورد نیاز کاربران را شناسایی کنند. این افراد همچنین باید نیازهای کاربری که ارتباطی با عملکرد نرم‌افزار ندارد شبیه به سطوح امنیتی و نیازهای عملکردی را تعیین کنند. آن‌ها برنامه را طراحی می‌کنند و سپس دستورالعمل‌های موردنیاز را کدنویسی و آزمایش می‌کنند. اگر برنامه‌ای به درست کار نکند، این افراد ملزم هستند تا مشکلات را برطرف کنند و نرم‌افزار بی عیب و نقصی به مشتری تحویل دهند. در مجموع توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها ذهن خلاقی در ساخت برنامه‌های کامپیوتری دارند. برخی برنامه‌هایی را توسعه می‌دهند که به افراد امکان می‌دهد کارهای خاصی را روی کامپیوتر یا دستگاه دیگری انجام دهند. برخی دیگر سیستم‌های زیربنایی که دستگاه‌ها یا شبکه‌ها را کنترل می‌کنند توسعه می‌دهند.

حداقل و حداکثر دستمزد برنامه‌نویس ++c چقدر است؟

حداقل حقوق یک توسعه‌دهنده سی پلاس‌پلاس برابر با 75 هزار دلار در سال است که این رقم از 41 هزار دلار آغاز شده و در نهایت برای برنامه‌نویسان خبره به رقم 126 هزار دلار در سال می‌رسد. در برخی از کشورها میانگین حقوق دریافتی یک برنامه‌نویس سی پلاس‌پلاس ساعتی 55 دلار است.

برنامه‌نویس ++c چه وظایفی دارد؟

یک توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کاربردی که از زبان سی پلاس‌پلاس استفاده می‌کند، به‌طور معمول کارهای زیر را انجام می‌دهد.

  • نیازهای کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس نرم‌افزارهایی را برای پاسخگویی به این نیازها طراحی، آزمایش و توسعه می‌دهد.
  • ارتقاء نرم‌افزار‌های سازمانی یا شرکتی با هدف پاسخ‌گویی به الزامات مدنظر مشتریان
  • طراحی و پیاده‌سازی ماژول‌های مختلف یک برنامه یا سیستم و مدیریت بر نحوه هماهنگ کردن این ماژول‌ها با هدف درست کار کردن آن‌ها
  • مدل‌سازی و رسم نمودارهای متنوع (مانند نمودارهای جریانی) که به برنامه‌نویسان نشان می‌دهد چگونه کد‌های نرم‌افزارها را بنویسند
  • حصول اطمینان از این‌که یک برنامه به‌طور عادی از طریق فرآیند تعمیر و نگهداری نرم‌افزار و آزمایش عملکرد‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.
  • مستندسازی هر بخش از برنامه یا یک سیستم به عنوان مرجعی برای نگه‌داری و به‌روزرسانی‌های آینده
  • تعامل با سایر همکاران در ساخت یک نرم‌افزار بهینه

چگونه می‌توانیم برنامه‌نویس ++c شویم؟

هنگامی که شروع به یادگیری سی پلاس‌پلاس می‌کنید، ضروری است به نکته مهم دقت کنید. ترکیب نحوی و ساختار اساسی زبان سی پلاس‌پلاس را یاد بگیرید. برنامه‌نویسی شی‌گرا، حلقه‌ها، منطق شرطی، ریاضیات، توابع و برخی الگوریتم‌های اساسی تنها بخشی از موضوعاتی هستند که باید در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید. یاد بگیرید که چگونه اشکال‌زدایی کنید و راه‌حل‌های کشف خطاها در سی پلاس‌پلاس باشید. سعی کنید در سایت‌هایی شبیه به گیت‌هاب،StackOverflow  یا از طریق جست‌وجو در اینترنت به دنبال یادگیری مهارت‌های اصلی باشید. همچنین باید بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف یادگیری یک محیط توسعه یکپارچه کنید. در این زمینه پیشنهاد می‌ شود به سراغ XCode یا Visual Studio بروید و کدهای خود را درون این محیط‌ها نوشته و آزمایش کنید. برخی از پروژه‌های اساسی را با استفاده از این ابزارها و ایده‌هایی که یاد گرفته‌اید تحلیل کنید. در این زمینه مهم است در زمان آزمایش کدها از پنجره‌های پیگیری خط‌به‌خط اجرای کدها و پنجره‌هایی که وضعیت عملکرد متغیرها را در محیط ویژوال استودیو نشان می‌دهند استفاده کنید. فراموش نکنید در آغاز راه باید به دنبال یادگیری مفاهیم اصلی ++c ، متغیرها، سازنده‌ها و نوع‌ها، عملگردها و ورودی‌های کاربر، توابع، آرگومان‌ها و سوییچ‌ها، آرایه‌ها، حلقه‌ها، رشته‌ها، اشاره‌گرها، ساختارها، فهرست‌ها، فایل‌های سرآیند، مدیریت فایل‌ها و آشنایی با فرآیند تخصیص حافظه باشید. شما تنها زمانی یک برنامه‌نویس خوب سی‌پلاس‌پلاس می‌شود که منطق دستورات را درک کرده باشید، نه این‌که تنها به فکر حفظ کردن دستورات باشید.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg