برنامه‌نویسی دات‌نت چیست و چگونه به یک برنامه‌نویس net. تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس دات‌نت کیست؟

برنامه‌نویس دات‌نت فردی است که در زمینه کار با چارچوب دات‌نت و زبان‌های برنامه‌نویسی تحت این چارچوب همچون سی شارپ وASP.Net  مهارت دارد. البته این چارچوب از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری نیز ساخته شده است، اما تاکید شرکت‌ها بیشتر روی این زبان‌ها است. یک برنامه‌نویس دات‌نت بسته به شرکتی که در آن مشغول به کار می‌شود، برای ساخت برنامه‌های سفارشی یا پروژه‌های درون شرکتی به کار گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که دانش شما در زمینه مباحث شی‌گرایی و ابزارهای ساخت و یکپارچه‌سازی باید در حد ایده‌آلی قرار داشته باشد، زیرا بیشتر کدهایی که می‌نویسید در قالب ماژول‌هایی آماده می‌شوند که در سایر پروژه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

حداقل و حداکثر دستمزد یک برنامه‌نویس net.  چقدر است؟

میانگین حقوق پرداختی یک برنامه‌نویس/طراح دات‌نت 67 هزار دلار است. این رقم از 48 هزار دلار در سال آغاز شده و به رقم 99 هزار دلار می‌رسد. به‌طور میانیگن دستمزد یک برنامه‌نویس دات‌نت 30 دلار در ساعت است که اگر این رقم را در هشت ساعت کار ضرب کنیم برابر با 240 دلار در یک روز می‌شود که ضرب این رقم در 26 روز رقم 6240 هزار دلار در ماه را نشان می‌دهد که ضرب این رقم در 12 ماه برابر با 74 هزار دلار در سال می‌شود. این رقم میانگین دستمزدی است که یک برنامه‌نویس دات‌نت در سال 2019 دریافت می‌کند.

شرکت ها چه انتظاری از یک برنامه‌نویس دات‌نت دارند؟

برنامه‌نویسان دات‌نت برای انجام پروژه‌های مختلف و نوشتن برنامه‌های سفارشی و پشتیبانی فنی از پروژه‌های شرکت‌ها استخدام می‌شوند. اما شرکت‌ها یک برنامه‌نویس دات‌نت را برای ساخت نرم‌افزارها با استفاده از زبان‌ها و فناوری‌های دات‌نت استخدام می‌کنند. یک برنامه‌نویس دات‌نت برنامه‌ها را از پایه ایجاد کرده، سامانه‌ها را برای اجرای برنامه‌ها پیکربندی کرده و خدمات پشتیبانی فنی به کاربران ارائه می‌دهد. در حالت کلی از مهم‌ترین وظایف یک برنامه‌نویس دات‌نت می‌توان به مواردی همچون ایجاد و ادغام برنامه‌های کاربردی با استفاده از سی شارپ و اس‌کیو‌ال‌سرور، رفع اشکال و بهبود عملکرد برنامه‌ها، تعامل سازنده با سایر اعضا با هدف توسعه بهتر پروژه‌ها، ارائه راه‌حل‌های تجاری که باعث بهبود و تسریع در روند ساخت پروژه‌ها می‌شوند، تسلط بر الگوهای طراحی، تسلط بر ابزارها و مفاهیم برنامه‌نویسی تحت وب (CSS، jQuery، جاوااسکریپت، اچ‌تی‌ام‌ال و...) توانایی ارزیابی، انتخاب و به‌کارگیری درست الگوریتم‌ها و ساختمان داده‌های اصلی با هدف حل یک مسئله و.... اشاره کرد.

چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس net. شویم؟

همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید، اصلی‌ترین مهارتی که باید کسب‌ کنید در ارتباط با خود چارچوب دات‌نت و زبان‌های برنامه‌نویسی تحت این چارچوب است. در این میان سی‌شارپ، ASP.Net و ASP.Net MVC در اولویت قرار دارند. در ادامه باید با مفاهیم معماری نرم‌افزاری و همچنین معماری‌های چند لایه و توزیع شده آشنا باشید. آشنایی با فرآیندهای مهندسی نرم‌افزار همچون آریو‌پی، تسلط کافی بر مباحث برنامه‌نویسی شی‌گرایی، آشنایی با مفاهیم بانک‌های اطلاعاتی SQL Server و الگوهای طراحی را شامل می‌شود. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر به این مسئله بپردازیم، باید بگوییم که آشنایی شما با برنامه‌نویسی بک‌اند برگ برنده‌ای است که اجازه می‌دهد بدون مشکل برای این عنوان شغلی درخواست بدهید. برای برخی از شرکت‌ها داشتن دست‌کم مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مهندسی نرم‌افزار یا رشته‌های مرتبط و 5 سال سابقه کار مفید در زمینه توسعه نرم‌افزارها و تسلط کامل بر چرخه توسعه نرم‌افزار از پیش‌نیازهای مهم است.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg