برنامه‌نویس جاوا کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس جاوا تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس جاوا  کیست؟

یک توسعه‌دهنده جاوا، مسئولیت برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی که با زبان جاوا نوشته شده‌اند را عهده‌دار است. یک توسعه‌دهنده جاوا ممکن است با توسعه‌دهندگان وب و مهندسان نرم‌افزار همکاری داشته باشد تا جاوا به شکل درستی در ساخت برنامه‌های تجاری به کار گرفته شود. توسعه‌دهندگان در چرخه ساخت یک نرم‌افزار نقش کلیدی دارند و باید بتوانند هرگونه مشکل و مسائل مربوطه را شناسایی و تحلیل کرده و راه‌حل کارآمدی را ارائه کنند.

حداقل و حداکثر دستمزد یک برنامه‌نویس جاوا چقدر است؟

میانگین حقوق دریافتی یک برنامه‌نوسی جاوا 78 هزار دلار در سال است که این رقم از 52 هزار دلار آغاز شده و به رقم 104 هزار دلار می‌رسد.

برنامه‌نویس جاوا چه وظایفی دارد؟

یک توسعه‌دهنده جاوا وظیفه طراحی، پیاده‌سازی و نگه‌داری از یک برنامه کاربردی، انجام تجزیه و تحلیل نرم‌افزار، برنامه‌نویسی، آزمایش و اشکال‌زدایی، شناسایی موارد کاربردی از غیر کاربردی، بهبود فرآیند‌های کاربردی از طریق ارائه پیشنهادات مفید، تهیه طرح‌های فنی برای توسعه نرم‌افزارها، تبدیل الزامات به مقررات و ایجاد کدهای جاوا را عهده‌دار است. این فرد همچنین در چرخه توسعه معماری نرم‌افزار نیز نقش کلیدی دارد.

چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس جاوا شویم؟

برای آن‌که به یک برنامه‌نویس خبره جاوا تبدیل شوید در اولین گام به یک منبع آموزشی خوب نیاز دارید تا اصول اولیه را به درستی آموزش دهد. درک مفاهیم پایه ضروری است، زیرا مهارت‌های برنامه‌نویسی شما تنها زمانی‌ بهبود پیدا می‌کنند که مهارت‌های زیربنایی را به خوبی فرا گرفته باشید. به عبارت دقیق‌تر در اولین گام باید به سراغ یادگیری جاوا (نسخه 8 یا 9)، چارچوب Spring، Unit Test، کتابخانه‌ها و واسط‌های برنامه‌نویسی پر کاربرد، موتور JVM، الگوهای طراحی، ابزارهای دوآپس، میکروسرویس‌ها و یک محیط توسعه یکپارچه خوب بروید. همان‌گونه که حدس زده‌اید، در گام اول یک مسیر نسبتا طولانی پیش رو دارید، زیرا تسلط بر هر یک از این مفاهیم به زمان قابل توجهی نیاز دارد. در گام دوم باید به سراغ مستندات جاوا و کدهایی منبع‌باز چارچوب‌هایی بروید تا بتوانید با کم‌وکیف کدنویسی حرفه‌ای آشنا شوید. تسلط بر مفاهیم برنامه‌نویسی شی‌گرایی کلید موفقیت است. در کنار موارد یاد شده، تسلط بر XML، xquery، XLS، چارچوب J2EE، JSP، EJB، بانک‌های اطلاعاتی رابطی SQL و ORM از دیگر مفاهیم مهمی هستند که باید آشنایی خوبی با آن‌ها داشته باشید.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg