طراح بانک‌ اطلاعاتی SQL Server کیست و چگونه به یک طراح بانک اطلاعاتی SQL Server تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ تاریخ انتشار

چه افراد یا سازمان‌هایی به یک طراح بانک‌ اطلاعاتی اس‌کیو‌ال سرور نیاز دارد؟

تقریبا همه پروژه‌ها و نرم‌افزارها به SQL نیاز دارند. بیشتر نقش‌ها و وظایف شغلی همچون طراحان وب، تحلیل‌گران کسب‌وکار، برنامه‌نویسان کامپیوتر، مدیران پروژه و حتا مهندسان ممیزی کیفیت مجبور هستند حداقل دانش اولیه در این زمینه را داشته یا در صورت عدم تسلط یک طراح اس‌کیو‌ال‌سرور را به مجموعه خود اضافه کنند. با توجه به این‌که سازمان‌ها همه اطلاعات خود را درون بانک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌کنند، در نتیجه یادگیری اصول مربوط به مدیریت بانک‌های اطلاعاتی یک شغل پردرآمد به شمار می‌رود.

طراح بانک‌های اطلاعاتی SQL Server کیست؟

یک توسعه‌دهنده بانک‌های اطلاعاتی SQL Server فردی است که وظیفه طراحی، پیاده‌سازی و نگه‌داری از بانک‌های اطلاعاتی SQL Server را عهده‌دار است. یک طراح اس‌کیو‌ال به خوبی می‌تواند بهره‌وری یک سازمان را بهبود بخشد. با توجه به این‌که سازمان‌ها نیاز مبرمی به متخصصان بانک‌های اطلاعاتی دارند، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به عنوان یک طراح بانک‌اطلاعاتی درون سازمانی یا یک برنامه‌نویس مسلط به بانک‌های اطلاعاتی در یک سازمان مشغول به کار شوند تا حقوق بیشتری دریافت کنند. در برخی از سازمان‌ها طراحان بانک‌های اطلاعاتی ممکن است به عنوان یک طراح وب مشغول به کار شوند که البته این مورد به ندرت پیش می‌آید. طراحان بانک‌های اطلاعاتی در اغلب موارد ساعت‌های زیادی را مقابل کامپیوتر سپری می‌کنند.

حداقل و حداکثر دستمزد یک طراح بانک‌های اطلاعاتی SQL Server چقدر است؟

به‌طور میانگین یک طراح اس‌کیو‌ال در سال دستمزدی معادل 72 هزار دلار دریافت می‌کند. این دستمزد در حالت پایه از رقم 49 هزار دلار آغاز شده و حداکثر تا 101 هزار دلار در سال نیز می‌رسد.

طراح بانک‌های اطلاعاتی SQL Server چه وظایفی دارد؟

سازمان‌ها از یک طراح بانک اطلاعاتی اس‌کیوال انتظار دارند که یک بانک اطلاعاتی برای آن‌ها ایجاد کند تا بتوانند رکوردهای اطلاعاتی و پرونده‌ها را به شکلی دقیق و ساخت یافته در آن وارد کرده و به ساده‌ترین شکل بانک اطلاعاتی را مدیریت کنند. طراحان بانک‌های اطلاعاتی ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی باید بانک‌های اطلاعاتی را به‌طور مستمر زیرنظر قرار دهند تا کارایی آن‌ها کاهش پیدا نکرده و دچار افزونگی اطلاعات نشود. این افراد ممکن است وظیفه تخصیص مجوزها به کاربران و برقراری تامین امنیت بانک اطلاعاتی را نیز عهده‌دار شوند، هرچند این مورد بیشتر در حیطه کاری مدیران بانک‌های اطلاعاتی قرار دارد. بسته به بزرگی و وسعت یک سازمان طراحان بانک‌های اطلاعاتی ممکن است مجبور شوند بانک‌های اطلاعاتی یک سازمان را در مناطق جغرافیایی مختلف پیاده‌سازی کنند.

چگونه می‌توانیم یک طراح بانک‌های اطلاعاتی SQL Server شویم؟

برای آن‌که به یک طراح خوب بانک‌های اطلاعاتی اس‌کیو‌ال تبدیل شوید، باید به دنبال کسب مهارت در ارتباط با نحوه مدیریت داده‌ها باشید. اما برای کسب یک موقعیت شغلی مرتبط دست کم باید مهارت‌های زیر را یاد بگیرید. بگیرید.

  •     تسلط بر برنامه‌نویسی T-SQL
  •     تسلط بر مدیریت بانک‌های اطلاعاتی MS SQL Server
  •     آشنایی با نحوه آزمایش سامانه به ویژه زمانی که حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد
  •     تسلط کامل بر زبان پرس‌وجوی ساخت یافته
  •     تسلط بر ابزارهای مدل‌سازی بانک‌های اطلاعاتی
  •     آشنایی با ابزارهای نظارت بر بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی گره‌های سامانه و رفع مشکلات آن‌ها
  •     آشنایی با نحوه مدیریت بانک اطلاعاتی
  •     آشنایی با بانک‌های اطلاعاتی غیر رابطه‌ای (البته این مورد را برخی از سازمان‌ها درخواست می‌کنند.)
  •     آشنایی با مباحث Mirroring، Always-On Availability و خوشه‌بندی
  •     تسلط بر مباحث انباره داده‌ها
  •     توانایی ساخت و بهینه‌سازی محاوره‌های پیچیده
  •     خطایابی سرویس‌های بانک اطلاعاتی
  •     داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار یا رشته‌های مرتبط
  •     تسلط بر ابزارهای گزارش‌گیری SSRS, Stimulsoft
  •     آشنایی با زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ و دات‌نت (این آشنایی به یک طراح اس‌کیو‌ال کمک می‌کند به شیوه سازنده‌تری با برنامه‌نویسان نرم‌افزارهای کاربردی ارتباط برقرار کند.)

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 2.8 - رای: 8)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg