برنامه‌نویس ASP.Net کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس ASP.Net تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس ASP.Net کیست؟

یک توسعه‌دهنده ASP.Net فردی است که از ابزارهای توسعه، دستورالعمل‌ها بر مبنای مفاد مندرج در قرارداد به منظور ساخت برنامه‌ها و سرویس‌های وب استفاده می‌کند. در حالت کلی یک توسعه‌دهنده ASP.NET از SQL Server، HTML، CSS، جاوااسکریپت، VB.Net/C# برای این منظور استفاده می‌کند. تهیه و نگه‌داری از کدهای متعلق به برنامه‌های مختلف به منظور رفع نواقص سامانه‌ها از دیگر مسئولیت‌های یک توسعه‌دهنده ASP.Net است. به‌طور خلاصه، یک طراح با مهارت‌های توسعه دات‌نت، فردی است که توانایی لازم در طراحی برنامه‌های کاربردی وب تعاملی و جذاب را دارد. این مهارت‌ها به میزان قابل توجهی باعث افزایش دستمزد می‌شوند، به ویژه اگر یک نمونه کار قدرتمند داشته باشید. راهنمای حقوق و دستمزد رابرت هال فناوری نشان می‌دهد که مهارت‌های AJAX می‌توانند به‌طور متوسط 6 درصد حقوق یک توسعه‌دهنده را افزایش دهند. از فناوری‌های توسعه سمت کلاینت دیگر می‌توان به BootStrap، JQuery، HTML، CSS و جاوااسکریپت اشاره کرد.

حداقل و حداکثر دستمزد برنامه‌نویس ASP.Net در دنیا

میانگین دستمزد یک توسعه‌دهنده تازه‌کار ASP.Net برابر با 65 هزار دلار در سال است. البته افرادی که 4 تا 10 سال تجربه کار دارند، دستمزدی برابر با 75 هزار دلار دریافت می‌کنند. افرادی که 10 تا 20 سال سابقه کار دارند، دستمزدی معادل 85 هزار دلار در سال دریافت می‌کنند.

برنامه‌نویس ASP.Net چه وظایفی دارد؟

از جمله وظایف یک توسعه‌دهنده ASP.Net می‌توان به طراحی و توسعه سرویس‌ها و برنامه‌های وب‌محور، تضمین همکاری نزدیک با تیم توسعه به منظور طراحی و تحویل برنامه‌های وب با کیفیت و قابلیت اطمینان بالا، طراحی محاوره‌ها و روال‌های ذخیره شده و triggers‌های مرتبط با بانک‌های اطلاعاتی، نظارت بر عملکرد برنامه پس از استقرار و پیاده‌سازی تغییرات در صورت لزوم، تعامل با مشتریان با هدف تعریف ویژگی‌های برنامه و الزامات، تحقیق و طراحی نمونه‌های اولیه مبتنی بر راه‌حل‌های پیچیده طراحی، تهیه اسناد فنی، آزمایش برنامه بر اساس معیارهای استانداد آزمایش، همکاری با مدیر پروژه به منظور ارائه برنامه در زمان تعیین شده، شناسایی و برطرف کردن دستی مشکلات و... اشاره کرد.

چگونه می‌توانیم برنامه‌نویس ASP.Net شویم؟

برای آ‌ن‌که به یک توسعه‌دهنده ASP.NET تبدیل شوید، در اولین گام باید ASP.Net MVC را یاد بگیرید. ASP.Net MVC به سرعت توانست بازار توسعه دات‌‌نت را به دست گیرد و در عین حال دستمزدی که یک طراحی دات‌نت دریافت می‌کند را افزایش دهد. توسعه‌دهندگان دات‌نت می‌توانند از این چارچوب متن‌باز برای ساخت برنامه‌های وب با سبک‌بندی زیبا استفاده کنند و از مزایای جدیدترین فناوری‌های توسعه وب سمت کلاینت بهره ببرند. در مرحله بعد باید فناوری‌های توسعه وب سمت کلاینت را فرا بگیرید. سومین مهارت مورد نیاز کار با بانک‌های اطلاعاتی است. دات‌نت به خوبی با بانک‌های اطلاعاتی بزرگ ارتباط برقرار می‌کند، اما توسعه‌دهندگان باید دانش لازم برای کار با این بانک‌ها را بلد باشند. مهارت‌های SQL مهم هستند، اما تجربه کار با فناوری‌هایی شبیه به Entity Framework می‌تواند ارزش شما به عنوان یک توسعه‌دهنده دات‌نت را بهبود بخشد. تجربیات خاص کار با یک بانک‌اطلاعاتی شبیه به SQL Server یا اوراکل نیز می‌توانند در بهبود حقوق شما موثر باشند. برخی از برنامه‌ها از بانک‌های اطلاعتی غیر رابطه‌ای شبیه به Mongo DB یا CouchDB استفاده می‌کنند و در نتیجه  اگر مهارت کار با این بانک‌ها را داشته باشید در مذاکره برای افزایش حقوق دست شما بازتر است. چهارمین مهارتی که باید به دنبال کسب آن باشید، دریافت مدرک MCSD مایکروسافت است. این مدرک وضعیت شما به عنوان یک توسعه‌دهنده ASP.Net را بهبود می‌بخشد. البته اعتبار این مدرک را باید هر دو سال یکبار تمدید کنید. کارفرمایان می‌دانند، فردی که مدرک MCSD دارد، مجموعه‌ای به‌روز از مهارت‌های منطبق با دا‌ت‌نت را دارد. در نهایت به دنبال یک برنامه معتبر ASP MVP باشید. اگر بتوانید جایزه MVP که هر ساله از سوی مایکروسافت به متخصصان حوزه‌های مختلف منجمه ASP اعطا می‌شود را کسب کنید، نشان می‌دهید که مهارت‌های شما توسط مایکروسافت آزمایش و تایید شده است. هیچ شرط خاصی برای دریافت این مدرک وجود ندارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نشان دهید در اکوسیستم دات‌نت مهارت بالایی دارید و مهم‌تر از آن به راهنمایی افرادی پرداخته‌اید که کدهای آن‌ها مشکل دارد. این جایزه تنها به افرادی داده می‌شود که تعهد خود به جامعه دات‌‌نت را نشان دهند. افراد هر ساله بر اساس رتبه‌ای که به دست می‌آورند انتخاب می‌شوند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.6 - رای: 3)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg