برنامه‌نویس اندروید کیست و چگونه یک برنامه‌نویس اندروید شویم؟
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس اندروید کیست؟

برنامه‌نویس اندروید، فردی است که برنامه‌های جدیدی را برای دستگاه‌های همراه همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند ایجاد می‌کند. اندروید سیستم‌عامل طراحی شده از سوی گوگل است.

چرا شرکت‌ها به برنامه‌نویس اندروید اندروید نیاز دارند؟

برنامه‌های همراه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به طیف گسترده‌ای از مردم از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری دسترسی پیدا کنند. برنامه‌های همراه کار برندسازی را ساده‌تر کرده، در همان وضعیتی که شرکت در حال پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است به یاری بازاریاب‌ها آمده و برای شرکت‌ها درآمدزایی دارد.

حداقل و حداکثر دستمزد یک برنامه‌نویس اندروید در دنیا چقدر است؟

یک توسعه‌دهنده اندروید در حالت کلی 81 هزار دلار در سال دستمزد دریافت می‌کند. این رقم برای توسعه‌دهندگان تازه‌کار از رقم 53 هزار دلار در سال آغاز شده و برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای به رقم 124 هزار دلار در سال می‌رسد.

برنامه‌نویس اندروید چه وظایفی دارد؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، وظیفه اصلی یک برنامه‌نویس اندروید طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌هایی است که روی گوشی‌هایی با ابعاد مختلف و سیستم‌عامل‌های مختلف به راحتی قابل اجرا باشد. این فرد باید به بهترین شکل از توابع، کتابخانه‌ها و چارچوب‌های برنامه‌نویسی استفاده کند، در غیر این صورت برنامه او به واسطه مصرف بیش از اندازه باتری دستگاه، درخواست دسترسی‌های بدون دلیل به بخش‌های مختلف دستگاه‌های همراه ممکن است از سوی کاربران با عدم استقبال روبرو شده یا مکانیسم‌های امنیتی اندروید برنامه را یک نرم‌افزار مخرب در نظر بگیرند.

چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس اندروید شویم؟

برای آن‌که به یک برنامه‌نویس اندروید تبدیل شوید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •   به دنبال کدنویسی باشید. اگر به تازگی تصمیم به ساخت برنامه‌های اندرویدی گرفته‌اید، دو گزینه جاوا و کاتلین پیش روی شما قرار دارد. جاوا زبانی با عمر بالا است که صدها منبع به زبان فارسی و انگلیسی به همراه مجموعه غنی از مستندات برای آن ارائه شده است. کاتلین در مقایسه با جاوا زبان جدیدی به شمار رفته، اما به سرعت نزد توسعه‌دهندگان محبوب شده است. فارغ از زبانی که انتخاب می‌کنید، در گام اول باید اصول اولیه برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و بدانید که متغیرها، ثابت‌ها، اعداد، آرایه‌ها، مقادیر منطقی ، حلقه‌ها و.... چه هستند. در ادامه باید به سراغ یادگیری مبحث شی‌گرایی رفته و درک درستی از وراثت و پلی‌مورفسیم داشته باشید.
  •    به دنبال یک محیط توسعه یکپارچه قدرتمند باشید. بهترین گزینه‌ای که پیش روی شما قرار دارد اندروید استودیو است که به بهترین شکل از جاوا و کاتلین پشتیبانی می‌کند. تسلط بر اندروید استودیو به کمی زمان نیاز دارد، زیرا باید بدانید که چگونه برنامه‌های خود را در این محیط اشکال‌زدایی کرده، از پنجره‌های اندروید استودیو برای اشکال‌زدایی برنامه خود استفاده کرده، یاد بگیرید که چگونه برای دستگاه‌های مختلف برنامه ایجاد کرده و با قابلیت‌های مختلف آن آشنا شوید.
  •    برای کدنویسی مطلوب برای اندروید باید از کیت توسعه‌دهندگان اندروید (Android SDK) استفاده کنید. در نتیجه باید کیت فوق که حجم نسبتا بالایی دارد را روی کامپیوتر خود نصب کرده و زیر و بم آن‌را یاد بگیرید.
  •     باید بدانید که RESTful APIs چیست و چگونه باید از این فناوری استفاده کنید.
  •     آشنایی با Git و راهکارهایی که برای کنترل نسخه استفاده می‌شوند زمانی که در یک تیم مشغول به کار می‌شوید اهمیت پیدا می‌کنند.
  •     آشنایی با بانک‌های اطلاعاتی، XML و تجزیه کردن JSON به داده‌های قابل استفاده در یک برنامه
  •    در برخی موارد توسعه‌دهندگان اندروید باید اطلاعات کافی در ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی SQL داشته باشند.
  •     در حالت کلی برای شرکت‌ها مدرک دانشگاهی چندان حائز اهمیت نیست، اما برخی از شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که حداقل در رشته‌های مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر مدرک کارشناسی داشته باشند.

ماهنامه پرونده ویژه در ارتباط با اندروید منتشر کرده است. در این پرونده ویژه اطلاعات مفیدی در ارتباط با اندروید، فرصت‌های شغلی این حوزه و آینده اندروید قرار دارد.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 2.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg