برنامه‌نویس php کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس php تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس php کیست؟

توسعه‌دهندگان php برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی و سایت‌های وب را با استفاده از زبان پویای اسکریپت‌نویسی php طراحی می‌کنند. php یک زبان برنامه‌نویسی شناخته شده برای توسعه وب و برنامه‌های تجاری است. بسته به محیطی که یک برنامه‌نویس در آن مشغول به کار می‌شود، ممکن است به عنوان یک برنامه‌نویس وب یا برنامه‌نویس نرم‌افزار شناخته شود.

حداقل و حداکثر دستمزد یک برنامه‌نویس php در دنیا

سایت PaScale میانگین حقوق دریافتی یک برنامه‌نویس php  ر سال 2019 را 63 هزار دلار اعلام کرده است. که این رقم از 44 هزار دلار در سال آغاز شده و در نهایت به رقم 92 هزار دلار در سال می‌رسد که البته هرچه سابقه کار شما در این زمینه بیشتر باشد به همان نسبت حقوق دریافتی نیز بیشتر خوهد بود.

برنامه‌نویس php چه وظایفی دارد؟

یک برنامه‌نویس PHP مسئولیت ساخت و اجرای مجموعه‌ای از محصولات مبتنی بر وب با استفاده از PHP ، MySQL ، Ajax و JavaScript را عهده‌دار است. یک برنامه‌نویس php مولفه‌های بک‌اند را توسعه می‌دهد، برنامه را با سایر سرویس‌های وب متصل می‌کند و با برنامه‌نویس فرانت‌اند در تعامل است تا اطمینان حاصل کند همه مولفه‌ها در قالب یک برنامه کاربردی به درستی کار می‌کنند.

چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس php شویم؟

برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس php باید اطلاعات کافی درباره جاوااسکریپت، HTML و CSS داشته باشید. در مرحله بعد باید با زیر و بم زبان php آشنا شوید.

یک برنامه‌نویس php ممکن است به منظور ساخت رابط‌های کاربری یا کار کردن در پشت صحنه و تعامل با بانک‌های‌طالاعاتی SQL استخدام شود. در نتیجه یادگیری نحوه کار با بانک‌اطلاعاتی MySQL ضروری است. البته در دنیای امروز به دلیل همگرایی زیاد فناوری‌ها با یکدیگر، آشنایی با مبحث شبکه، مدیریت پروژه، ارتباطات تجاری و تعاملات تجاری نیز ضروری است. برای آن‌که به یک برنامه‌نویس php خبره تبدیل شوید، لازم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و به یکسری نکات مهم دقت کنید.

  • از کلاس‌ها و عملکردهای اصلی php استفاده کنید.
  • همواره راهنمای php را پیش از آن‌که ساخت توابع خود را آغاز کنید مطالعه کنید.
  • فایل پیکربندی ایجاد کنید. به جای آن‌که تنظیمات مرتبط با اتصال به پایگاه داده در مکان‌های مختلفی قرار داشته باشند، یک فایل اصلی که شامل تنظیمات است ایجاد کنید و آن‌را درون اسکریپت‌های php قرار دهید. در این حالت تغییر جزییات در آینده ساده است.
  • همراه از تکنیک تزریق کدهای اس‌کیو‌ال استفاده کنید. البته پیش از استفاده از این تکنیک مطالبی که در مورد حملات هکری تزریق کد منتشر شده‌اند را مطالعه کنید. زمانی‌که در حال ساخت برنامه کاربردی هستید از error_reporting و display_errors برای مشاهده خطاهای زمان اجرا استفاده کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان خطاهای رخ داده را پیدا کنید.
  • از نوشتن توضیحات برای کدها غافل نشوید. کدهای کاربردی کوتاه خود را نگه‌داری کنید.
  • در طول فعالیت کاری خود بارها و بارها از کدهای یکسانی استفاده می‌کنید که ذخیره‌سازی آن‌ها صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهند داشت.
  • از یک ویرایشگر کدهای خوب برای صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید. از یک ابزار مدیریتی MySQL شبیه به phpMyAdmin استفاده کنید.
  • از چارچوب‌های php شبیه به CakePHP، CodeIgniter یا symphony غافل نشوید. با توسعه‌دهندگان خبره php در تعامل باشید.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.6 - رای: 3)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg